Her işin içine sosyal medya dahil olacak

"Sosyal Bir Strateji: Sosyal Medyadan Nasıl Kâr Ederiz"adlı kitabıyla adından söz ettiren Mikolaj Jan Piskorski, şirketlere "like", "follower" sayısına odaklanmayı bırakmaları tavsiyesinde bulunuyor."Geri çekilin ve müşterileriniz arasında ilişki kurmanın yollarını bulun"diyor.

11.11.2014 02:26:560
Paylaş Tweet Paylaş
Her işin içine sosyal medya dahil olacak


Bu konudaki en iyi örneklerden biri Facebook üzerinden yürüyen ABD’deki Amyotrofik Lateral Skleroz (ALS) hastalığına dikkat çekmek, bağış toplamak için başlatılan buz kovası düellosu. Bir kova buzla yapılan bu meydan okumaya göre (Ice Bucket Challenge) teklifi alan kişi, 24 saat içinde başından aşağı bir kova buz döküyor ve videosunu Facebook’ta yayınlıyor.

Dökerse 3 kişiye daha meydan okuma teklifi gönderiyor. Eğer dökmezse ALS için bağış yapması gerekiyor, tabii bir kova buzu başından aşağı dökenler de ALS için bağış yapabiliyor. Bu basit kampanya, kısa zamanda çok büyük bir başarı topladı. Bence insanlardan bu derece ilgi görmesinin nedeni, insanların düello sayesinde kendileriyle dalga geçebil' arkadaşlarını oyuna dahil edebilmesi ve bir şeye katkı sağladıklarını görebilmesi oldu.

Bir şirketin sosyal medya stratejisini oluştururken en önemli faktör nedir?
Araştırmam, şirketlerin sosyal medya politikalarını oluştururken içerik üzerine yoğunlaşmamaları gerektiğini gösteriyor. Çünkü içerik dediğiniz şey, genellikle şirketle ilgili oluyor. Asıl önemli olan ise ulaşmak istediğiniz müşterinin sosyal ihtiyaçlarına nasıl yardımcı olabileceğiniz.

Yani burada müşteri odaklı bir yaklaşımdan bahsediyoruz. Müşterimizin nasıl bir sosyal ihtiyacı var, biz bunu nasıl karşılayabiliriz, müşterilerimize ilişkiler inşa etme konusunda nasıl yardım edebiliriz? Bu tip sorularla müşteriden yola çıkarak bir sosyal medya stratejisi kurarsak her zaman somut sonuçlar elde ederiz. Ama şirketin kendisinden yola çıkarak hazırlanan bir içerik, geri dönüşler konusunda çok faydalı olmayacaktır.

Size göre bir şirketin sosyal stratejisi için yapılması ve yapılmaması gereken temel şeyler nelerdir?
Müşteriler arasında ilişki kurmaya odaklanın. Bunun karşılığında mutlaka onların sizin için bir şey yapmalarını sağlayın. Kendi şirketinizin tanıtımını, yayınını yapmaya odaklanmayın. Hiçbir ticari etkisi olmayan girişimlerde bulunmayın. Şirketinizde genç insanların daha yaşlılarla birlikte çalışmasına müsaade edin ve sosyal strateji işini sadece genç insanlara vermeyin. Facebook ve Twitter’ın size sağladıklarıyla yetinmeyin, kendi sosyal platformunuzu kurun.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz