Kriz nasıl başarıya dönüştü?

Aslan Saranga ile sosyal medya stratejilerini ve bu stratejileri nasıl hayata geçirdiklerini konuştuk.

1.01.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kriz nasıl başarıya dönüştü?


Capital: Peki Amerika’da gerçekleşen bu olayın Türkiye’deki negatif etkilerini nasıl hissettiniz?
- Türkiye’de hemen hemen hiçbir negatif etki hissetmediğimizi söyleyebilirim. Satışlarımızda bir düşüş olmadı. Sadece birkaç müşteri sorusu oldu. Onlara da doğrudan cevap verdik. Amerika’da etki daha yoğundu. Söz konusu çalışanlar işten çıkarıldı ve dava edildi.

Capital: Her geçen yıl sosyal medyanın etkilerini daha da çok hissediyoruz. 2009’da değil de şimdi olsaydı, krizi yönetmek daha zor olurdu diyebilir miyiz?
- Sosyal medya çok önemli. Sosyal medyada bir olay olduğunda anında çözemezsiniz. Bu nedenle sosyal medyaya sürekli yatırım yapmak ve 24 saat orada olabileceklere hazırlıklı olmak gerekiyor. Dominos Pizza’ya bugün internet sitesinden, Facebook ya da Twitter üzerinden ulaşabiliyorsunuz. Tüm bu kanallarda şikayet yönetimi yapıyoruz. Bütün bu kanallar için uzman şirketlerle çalışıyoruz. Yılın başında bunların hepsinin stratejileri çiziliyor. Dominos Pizza Facebook’ta, Twitter’da ne yapacak, şikayetlere nasıl cevap verecek, cevap verme süreci ne olacak, bunların tümü planlanıyor. 5-6 kişilik bir sosyal medya ekibimiz var.

Capital: Nasıl bir ekip bu?
- Ciddi anlamda internet üzerinden reklam yapıyoruz. Bizim pazarlama çalışmalarımızı internet odaklı bir kadro yapıyor. Sözünü ettiğim 5-6 kişi bu kadro içinde. Ancak onlara ek olarak BT departmanıyla toplamda 20’ye yakın bir kadromuz var. Sosyal medya her şirketin kolaylıkla yönetebildiği bir iş değil. Strateji ve vizyon gerekiyor. Yatırım yapmak gerekiyor. İyi hazırlanıp iyi bir iş planı yaparsanız sosyal medya sizi diğer markalardan ayrıştıracak önemli bir rekabet avantajı aslında. Hatta iyi yönetmiyorsanız, belli başlı standartlarınız, doğru yatırımlarınız yoksa, müşteriyle iletişimde değilseniz zarar bile getirebilir.

Capital: Dominos Pizza’nın sosyal medyadaki pozisyonu nedir?
- Facebook’ta sürekli mesajlarımız çıkıyor. Facebook’ta fast food sektöründe en çok üyesi olan şirketlerden biriyiz. 350 bin kişilik bir üye ağımız var. En önemlisi bu 350 bin kişiyle devamlı iletişimdeyiz. İnternette Domino’s Pizza hakkında yazılanları devamlı takip ediyoruz. Her gün bir kriz yaşanabilir. Bizim şu anda 6-7 bin çalışanımız var. Evlere servis konusunda Türkiye’nin en büyük e-ticaret şirketiyiz. Önümüzdeki yıl internet sitemizden tahmini olarak 80-100 milyon TL arası ciro yapacağız. Facebook’tan, kendi internet sitemizden, Yemeksepe-ti’nden, cep telefonlarından, iPad’den, android telefonlardan ürün siparişi alabiliyoruz. İnternet sitemizi yöneten bir şirket var. Sadece Facebook’un yönetiminden sorumlu olan bir başka şirketle daha çalışıyoruz. Yani bu işi bilen iş ortaklarımız var.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz