Sosyal CEO'nun itibara etkisi büyük

Dünyanın önde gelen itibar uzmanlarından Dr. Leslie Gaines-Ross’la konuştuk. Ross, "Gelecekte şirketlerin itibarları CEO’larının ne kadar sosyal olduğuyla şekillenecek" diyor.

25.03.2014 18:01:070
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal CEO'nun itibara etkisi büyük

İlla katılmalarına, bir Facebook ya da Twitter hesabına sahip olmalarına gerek yok. Ama sanal alemde insanların şirketiniz hakkında neler söylediğini izleyebilirsiniz. Müşterilerinize olabildiği kadar sık ulaşıp, onlarla konuşabilirsiniz. Çünkü, müşteriler size genelde doğru gitmeyen şeyleri söyler. Yani müşterilerle olabildiğince temasta olmak, size erken uyarı işaretlerini verebilir.

Sosyal medya çağında kurumsal itibarı korumanın en efektif yolları neler?
- En kolay yolu kesinlikle sosyal medyayı anlamak... CEO’lar ve üst düzey yöneticileri bir odaya koyup, eğitin. Onlara sosyal medyanın nasıl çalıştığını gösterin; Facebook nedir, Twitter nedir, Youtube nedir anlatın. Çalışanlarınızın da sizi eğitmesini sağlayın. 22 yaşında bir sosyal medya mentoru olan bir CEO biliyorum.

Sosyal CEO’lar itibar krizlerini çözmekte daha mı iyi?
- İster sosyal medyayı kullansın, ister kullanmasın; CEO’lar için tüm krizler zordur. Ancak, birçok değişik kanaldan iletişime geçmeye alışıksanız, muhtemelen bir krizin üstesinden gelmekte daha başarılı olursunuz. Böyle durumlarda geleneksel CEO’lar basın açıklamaları gönderir ya da şirket web sitesine bir açıklama koyarlar. Sosyal CEO’lar ise açıklamayı web sitesine koymanın yanı sıra, video yayınlar, siteyi en az 6 saatte bir güncelletir ve pek çok değişik kanaldan iletişime geçerler.

Sosyal etkileşimin CEO’lar için kaçınılmaz olduğunu söylüyorsunuz. Neden?
- Sosyal medyayı asla kullanmayan pek çok CEO da var. Bu tespit, sosyal medyayı nasıl tanımladığınıza bağlı. Ben videoyu sosyal medyanın bir parçası olarak görüyorum. Çoğu CEO bugün videoyu kullanıyor. Ama önümüzdeki 10 yılda birçok CEO sosyal medyanın platformlarından birini kullanıyor olacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz