"Sosyal CEO'nun itibara etkisi büyük"

Dünyanın önde gelen itibar uzmanlarından Dr. Leslie Gaines-Ross’la konuştuk. Ross, "Gelecekte şirketlerin itibarları CEO’larının ne kadar sosyal olduğuyla şekillenecek" diyor.

25 MART, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal CEO'nun itibara etkisi büyük
Dr. Leslie Gaines-Ross dünyanın önde gelen itibar uzmanlarından... Sosyal medyanın yükselişinin, CEO ’lara yeni bir sorumluluk yüklediğini söylüyor. "Önümüzdeki 10 yılda şirketlerin itibarları CEOlarının ne kadar sosyal olduğuyla şekillenecek” diyor.

Ona göre, sosyal medyayı anlayan ve doğru kullanan CEO’ların şirket beğenilirliğine katkısı giderek artacak. Gaines-Ross, "Yeni dönemde itibarı artırmanın en kolay yolu kesinlikle sosyal medyayı anlamaktır... CEO’lar ve üst düzey yöneticileri bir odaya koyup, eğitin. Onlara sosyal medyanın nasıl çalıştığını gösterin” sözleriyle önemli bir uyarıda bulunuyor.

Uzun yillardir kurumsal itibar üzerine çalışan Dr. Leslie Gaines Ross, global halkla ilişkiler şirketi Weber Shandwick’te itibar stratejisti olarak çalışıyor. “Corporate Reputation” (Kurumsal İtibar) ve “CEO Capital” (CEO Sermayesi) adındaki iki kitabı da bu alandaki literatürün en önemli kaynaklarından sayılıyor. Gainess-Ross, uzun yıllardır dünyanın dört bir yanındaki CEO ve şirketlere kurumsal itibarı korumanın yollarını anlatıyor.

Gaines-Ross, 10 yıl önce olduğu gibi bugün de CEO’ların itibarının, şirket itibarının yüzde 50’sini oluşturduğunu düşünüyor ama ona göre sosyal medyanın şahlanmasıyla işler artık daha karmaşık... “Tek bir müşterinin Facebook ya da Twitter’da marka hakkındaki şikayetiyle bir anda kucağınızda bir kriz bulabilirsiniz” diyor. Tabii bu itibar krizlerini önlemenin yolu yine liderlerin sosyal medyayı anlaması ve onu doğru kullanmasından geçiyor.

Sosyal CEO’ların yükselişi konusunda iddialı olan Gainess-Ross, “Bence önümüzdeki 10 yılda şirketlerin itibarları CEO’larının ne kadar sosyal olduğuyla şekillenecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz