Sosyal CEO'nun yeni profili

CEO'lar sosyal medyada da hızlı çıktı...

1.07.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal CEO'nun yeni profili

BİLGİ KİRLİLİĞİ DE OLMASA...
Ankete katılan CEO’ların yarıdan fazlasına göre sosyal medyanın en olumsuz yönü yüzde 53,6 ile “bilgi kirliliği”. İkinci olumsuz nokta ise yüzde 23,2 ile “kontrolsüz ve viral yayılım”. CEO’ların görüşleri de bu verileri destekliyor. Erol Bilecik, “Bana kalırsa Twitter’ın en olumsuz yönü mesaj kirliliği. Bununla birlikte açılan sahte hesaplar da ciddi bir empati eksikliği yaşadığımızın bir göstergesi. Yanıltıcı, yanlış ve eksik bilgi paylaşan hesapların daha temkinli şekilde takip edilmesi gerekli” diyor.

Darty CEO’su Nedim Esgin de aynı fikirde. Esgin, “Hız, bilgi, yeni dinamikleri ve dünya trendlerini takip edebilme, dünyanın her yerine ulaşabilme gibi sayısız olumlu yönünü sıralayabilirim. Ancak güvenilirlik konusu başta olmak üzere yanlış haber ve bilgilerin yayılımının ciddi hasarlara ve korkunç sonuçlara sebebiyet verebileceğini görüyorum” diye konuşuyor.

Alphan Manas ise farklı bir noktaya dikkat çekiyor: “Son dönemde ‘teknoloji takıntılığı’ artıyor. Sürekli mobil cihazlarla iç içe insanları gördükçe siz de bir şeyleri kaçırdığınızı düşünerek genel eğilime uyuyorsunuz. Twitter, söyleyecek çok şeyi olan bir insan için çok önemli bir tuzak. Zorlamayla takibini artırmak, anlamsız mesajlarla duygu paylaşımı yapmak ise olumsuz yanları.” Ayşen Zamanpur da bu noktada Manas ile aynı fikirde. “En tehlikeli şey, bazıları kendini çok şey yapmış gibi hissediyor. ‘Sabah tweet attım, akşam resim yükledim, şuna eleştiri, ona cevap verdim. Ne çok iş başardım’ havasında olanlar, yani Amerika’daki tabiriyle ‘finger aktivistler’ var. Oysa sosyal medya asıl işimiz değil. Bu yanılsamadan uzak durmalı.”

Sosyal medya bana ne katıyor?
BİLGİYE HIZLI ERİŞİM

Software AG Türkiye Başkan Yardımcısı Gökhan Arıksoy, "15 yıl önce bilgiye erişim kitap veya dergilerle olurdu. Artık web siteleriyle anında ulaşabiliyoruz" diyor ve ekliyor: "Facebook, Twitter ve LinkedIn gibi sayfalar, bu süreci hızlandırıyor. Facebook'u günlük, LinkedIn'i pazarlama-tanıtım amaçlı kullanıyorum."
FARKLI BAKIŞ AÇISI
Darty Türkiye CEO'su Nedim Esgin, "Sosyal medya birçok konuda fikir sahibi olmamı ve farklı bakış açılarını görebilmemi sağlıyor. Şirketimizin iletişim ve pazarlama stratejilerini de olumlu etkiliyor. Müşterilerimizle daha yakınlaşıyor, onların düşüncelerini öğrenme imkanına sahip oluyoruz" diyor.
DOĞRU İÇERİK
PayU Türkiye Ülke Direktörü Emre Güzer, sosyal medyanın kendisine kattıklarını şöyle özetliyor: "Doğru kullanımla sizi bilgi kirliliğinden kurtarabildiği gibi sektör profesyonelleri tarafından filtrelenerek paylaşılan içerik kendinizi ve işinizi daha ileriye taşımada yardımcı oluyor. İlgilendiğim içeriği bulabilmekte oldukça verimli araçlar."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz