Sosyal CEO'nun yeni profili

CEO'lar sosyal medyada da hızlı çıktı...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal CEO'nun yeni profili
Capital, yeni düzenlediği"Sosyal Medya Anketi"ile üst yöneticilerin bu mecradaki varlıklarına dair önemli veriler ortaya koydu. CEO Club üyelerinden 144'ünün katıldığı online anket sonuçlarına göre CEO'ların yüzde 88,4'ü kişisel hesabıyla sosyal medyada yer alıyor. İş insanları arasında en popüler olan sosyal paylaşım sitesi yüzde 24,6 oranla Twitter. Onu yüzde 24,1 ile profesyonel sosyal ağ olan LinkedIn ve yüzde 23,2 ile Facebook izliyor.

KULLANMA NEDENLERİ
Uzmanlara göre sosyal medya, CEO’ların tüm paydaşlarıyla iletişimde olabilmeleri için önemli bir araç. Ankete katılanların yüzde 43,2’si, “günceli ve en son haberleri takip etmek için” sosyal medyada bulunduğunu dile getiriyor. Stanton Chase Türkiye Yönetici Ortağı Çağrı Alkaya, “Şirketler ve CEO’lar açısından birinci elden kendi mesajlarını verebilmeleri, ancak düzenli sosyal medya iletişimi sayesinde olabiliyor“ diye konuşuyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Marka stratejisti Hakan Senbir, “Çoğu CEO ‘Bulunduğum mevkiden bir şey kaçırıyor olabilirim’ iç görüsüne sahip. Sosyal medyada olmalarının ana sebebi, gündemi takip etmek ve geri kalmamak duygusu” diyor ve ekliyor: “Diğer sebep ise benlikle ilgili. İtibarı yüksek bir CEO, farklı kitlelere üzerinde benlik duygusunu anlamlandırmak isteyebilir.”

Markafoni’nin kurucu ortağı ve CEO’su Sina Afra, sosyal medyayı son derece etkin biçimde kullanan isimlerden. Neden burada olduğunu şöyle özetliyor: “Gündemi takip etmek için çok etkin bir araç. Tüketicinin önemsediği konuları birinci elden öğrenebiliyorum. E-ticaret sektöründe girişim yapmak isteyen adaylarla tanışıyor, fikir alışverişinde bulunuyorum.”

Darty Türkiye CEO’su Nedim Esgin de “Gündemi takip etmek adına aktif olarak Facebook ve Twitter’i kullanıyorum. Bunun yanı sıra Linke-dln’e de üyeyim” diyor. Silk&Cashmere’in kurucusu ve CEO’su Ayşen Zamanpur ise “Sosyal medya beni zenginleştiriyor. Daha çok insanla, daha hızlı haberleşiyorum. Trendlerden haberim oluyor. İşe insan buluyorum” diye konuşuyor.

EN ÇOK TWITTER'I SEVDİLER
CEO’ların ilk tercihi ise Twitter. Anketimize katılan isimlerin yüzde 24,6’sı böyle söylüyor. İkinci sırada yüzde 24,1 ile LinkedIn, üçüncü sırada ise yüzde 23,2 ile Facebook geliyor. Sosyal medyanın en aktif iş insanlarından Alphan Manas da büyük çoğunluk gibi Twitter’ı yoğun biçimde kullanıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz