Sosyal iletişim

Sosyal medya sayesinde iletişimde yeni bir döneme girildi. Artık şirketler ve müşterileri birbiriyle sosyal medya aracılığıyla "konuşmaya" başladı. Ancak henüz rakamlar, bu trafiğin yoğunlaşmadığını gösteriyor.

25.03.2014 16:49:190
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal iletişim

Turkcell Superonline ise müşterilerinden aktivasyon, kurulum, nakil talepleri ve bağlantı sorunlarına dair mesajlar alıyor. Şirket sosyal medyadan gelen taleplere dönüş süresini 5 dakikaya, çözüm süresini de 6 saate düşürmüş durumda. Ayrıca sosyal medyada konuşan müşteri kitlesi ve yorumları aylık bazda inceleniyor. Turkcell Superonline Genel Müdürü Murat Erkan, “Böylece hem müşteriler memnun oluyor, hem de iyileştirilmesi gereken uygulamalar konusunda fikir sahibi oluyoruz” diyor.

MÜŞTERİYLE DİYALOG
ING Bank’a sosyal medya üzerinden en sık gelen sorular, bireysel ihtiyaç kredisi, kredi ve ATM kartları, ING Turuncu Hesap ve işe alım süreçleri hakkında... Bankanın 7 kişilik Web Care ekibi, sosyal medyada Twitter ve Facebook’taki hesaplarından gelen bildirimleri izleyip kısa sürede müşterilerine çözümle dönüyor. ING Bank İnsan Kaynakları, Marka Yönetimi ve İletişimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Seçil Refik, “Bu diyaloglar ürünleri beklentileri karşılayacak şekilde geliştirmek için çalışmamıza imkân sağlıyor” diyor.

Garanti Bankası ise Facebook’ta 1,5 milyona, Twitter’da 100 bine yakın takipçiye sahip. Garanti, 2012 yılından itibaren “GarantiyeSor” Face-book ve Twitter hesapları ile müşterilerini dinliyor. Bu hesaplardan gelen soru, öneri ve problemlere 2 saat içinde 7/24 dönüş yapıyor. Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Didem Dinçer Başer, “Aktif iletişim sayesinde müşterilerimizin beklentilerine yönelik avantajlar sunuyoruz” diyor.

BLOGLA SOSYALLEŞİYOR
Microsoft Türkiye’nin Facebook’ta yaklaşık 25 bin, Twit-ter’da ise yaklaşık 32 bin takipçisi var. Sosyal medya iletişiminin temelini oluşturan “Microsoft Türkiye Blog”u ise ayda ortalama 50 bin ziyaretçi alıyor. Hedef kitlesi çeşitlilik gösterdiği için müşterilerinin ihtiyaçları farklılaştığından şirket sosyal medya kanalıyla kendisine ulaşanlarla özel olarak iletişime geçiyor. Microsoft Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Behice Funda, “Biz sosyal medyadan kendimiz hakkında konuşmanın yanı sıra kullanıcılarımızı dinlemek için de yararlanmak gerektiğini düşünüyoruz” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz