"Sosyal mecrada hikayeci olun"

Jan Rezab, dünyanın en büyük sosyal medya veri havuzlarından Socialbakers’ın kurucu ortağı ve CEO’su. 26 yaşında olmasına rağmen sosyal medyanın en önemli isimleri arasında gösteriliyor. Rezab’a göre sosyal medyayı etkin kullanan bir marka olmanın yolu, iyi bir hikaye anlatıcısı olmaktan geçiyor. İkincisi ise takipçileri iyi dinlemek. Rezab, Türk markalarını sosyal medyada İngiliz markalarına göre daha başarılı bulduğunu söylüyor. Ancak Facebook’ta duvarı kapalı şirket sayısının dünya ortalamasının üstünde olduğuna da dikkat çekiyor.

16.02.2015 16:24:020
Paylaş Tweet Paylaş
"Sosyal mecrada hikayeci olun"

* Sosyal medyada yaptığınız iş tam olarak nedir?
* Bizim yaptığımız iş, şirketlerin sosyal medya kanallarındaki performanslarını rakipleriyle ve diğer sektörlerdeki firmalarla karşılaştırmasını yapmak. Bunu yaparken de şirketlere sosyal medyadaki varlıklarını güçlendirmek için rekabetçi stratejiler geliştiriyoruz. aynı zamanda sosyal medya yayıncılığı hizmeti veriyoruz.
* Socialbakers 5 yıl içinde nereye geldi? 
* Socialbakers, Çek Cumhuriyeti’nde kurulmuş küçük bir start up’tı. Bugün ise dünyanın en büyük sosyal medya veri havuzuna sahip şirketi oldu. Dünya çapında 2 bin 500 şirketle çalışıyoruz. Bunların içinde dünyanın en büyük 500 şirketinin yarısından fazlası var. Dünya çapındaki en büyük müşterilerimiz arasında TUI, Lenovo, Western Union gibi şirketler bulunuyor
* Sosyal medyanın pazarlama dünyasındaki yeri nedir? Yeni bir marka yaratmada ve imaj çalışmalarında ne gibi katkı sağlıyor?
* Sosyal medya, büyük bir okyanus. İş dünyasında birçok kullanım alanı var. En önemlisi de sosyal medya, bugünün rekabetçi dünyasında markalara bilinirliklerini artırmada ve hedef kitleleriyle güçlü ilişkiler kurmada yardımcı oluyor. Markalar sosyal medya sayesinde eskiye göre kendilerini daha fazla ifade edebiliyor
* Başka ne gibi avantajları var? 
* İş dünyası yatırımının geri dönüşünü,sosyal kampanyalardan rahatlıkla izleyebilir ya da sosyal medyayı müşteri hizmetleri aracı olarak kullanabilir. Bugün iş dünyası sosyal medyayı müşterileriyle doğrudan iletişim kurma aracı olarak kullanıyor. Müşteriler de şikayetlerini, ürün ve hizmetlerle ilgili geri bildirimlerini sosyal medya üzerinden paylaşıyor. Bu açıdan değerlendirildiğinde markalar için sosyal medyadan gelen geribildirimleri dinlemek ve yanıtlamak hayati önemli. Aynı zamanda sosyal medya geniş bir kitleye hitap ettiği için şirketlere ulaşmayı istedikleri hedef kitleleriyle de iletişim kurma imkanı veriyor. Sosyal medya markalara müşteri ihtiyaçlarının tespiti, sıkıntılara anında müdahale edilmesi gibi avantajlar da sunuyor. 
* Sosyal medyanın sunduğu bütün bu avantajlara karşı şirketlerinin yöneticileri ve pazarlama uzmanları en çok nerede hata yapıyor? 
* Sosyal medyada dünya çapında 8 bine yakın markayı takip ediyoruz. Bize göre sosyal medyada şirketlerin yaptığı en büyük hata, müşterilerinin sordukları soruları yanıtlamamak ve şikayetleri dikkate almamak oluyor. Bu durum, sadece müşterinin sesini duyuramayıp markadan uzaklaşmasına yol açmıyor aynı zamanda büyük bir halkla ilişkiler sorununa da dönüşebiliyor. Müşteri markayla ilgili memnuniyetsizliğini yazdığı mesajla veya tweet’le paylaştığında bu durumun marka tarafından iyi yönetilmesi gerekiyor. İyi yönetilmezse marka için kötü bir reklama dönüşebilir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz