Sosyal medya ajansları yükseliyor

Sosyal medya ajanslarının sayısı 40'ı aşmış durumda. Ancak bu ajanslardan sektöre yön verebilecek konumda olanların sayısı 10'u geçmiyor.

3 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medya ajansları yükseliyor


Sosyal medya ajanslarına olan ihtiyacın artışını araştırmalar da doğruluyor. E-Marketer’in verilerine göre, Türkiye’nin de içinde bulunduğu Orta ve Doğu Avrupa sosyal medya reklam yatırımlarının 2014 yılında 2013’e oranla yüzde 29 artması, kişi başı sosyal medya reklam yatırımının ise yüzde 18 yükselmesi bekleniyor.

Bu durum da sosyal medya ajanslarının sektörde giderek daha önemli bir rol alacağının göstergesi olarak yorumlanıyor. Capital olarak mevcut sosyal medya ajanslarının durumunu, müşterilerini ve onların pazara bakışlarını ve gelecek öngörülerini araştırdık.

EN AKTİFLER HANGİLERİ?
Geçtiğimiz birkaç yıl içinde çok sayıda ajans, sosyal medya alanında hizmet vermek için kolları sıvadı. Bugün tahminen piyasada sadece bu mecraya özel olarak hizmet veren 40’ı aşkın ajans bulunuyor. Ancak bunların sadece 10 tanesi pazarda yapılan işlerin yüzde 80’ine imza atıyor.

Uzmanlara göre sektöre yön veren ajanslar arasında Rabarba, Lamba, Krombera, Proximity, Dekatlon Buzz, Tribal, Youth Republic ve Boomerang İstanbul başı çekiyor. Bu ajansların sektördeki konumlarını ise müşteri sayıları ve hayata geçirdikleri projeler belirliyor.

Örneğin 2011 yılında faaliyete başlayan ve kuruluşunun ilk aylarında Facebook tarafından tercih edilen ajanslar arasında yer alan Krombera’nın müşterileri arasında Burger King, Simit Sarayı, Metro Toptan Marketler, Avea, Doğa Koleji dahil olmak üzere 30’u aşkın şirket ve marka yer alıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.