Peki bu ajanslar neler yapıyor, müşterileri için nasıl değer
yaratıyorlar? Sektörün geleceğini nasıl değerlendiriyorlar? Sosyal
medyanın önemi ve kullanımı giderek artıyor.
Neredeyse her marka, kampanyasına sosyal medyayı da dahil ederken,
sosyal medya ajanslarının sayısı da 40'ı aşmış durumda. Ancak bu
ajanslardan sektöre yön verebilecek konumda olanların sayısı 10'u
geçmiyor.
Peki bu ajanslar neler yapıyor, müşterileri için nasıl değer
yaratıyorlar? Sektörün içinde bulunduğu durumu ve geleceğini nasıl
değerlendiriyorlar? Bu soruların yanıtlarını aradıkB Türkiye internet
Ölçümleme Araştırması mW 2014 verilerine göre Türkiye’de 12 yaş üstü,
28,2 milyon kişinin yüzde 95’i sosyal medyayı kullanıyor.
Buna göre sosyal medya kullanıcıları ülke nüfusunun yüzde 44’ünü
oluşturuyor. Türkiye internet kullanıcılarının üçte biri, zamanını
sosyal ağlarda geçiyor. Ortalama bir internet kullanıcısı ise ayda 46
defa sosyal ağlara giriyor. En önemlisi bir oturumda sosyal ağlarda 16
dakikadan fazla süre geçiriyorlar.
Tüm bunlar, bu kitleyi şirketlerin radarına sokmuş durumda. Şirketler
artık bu kitleye yönelik pazarlama aktiviteleri geliştiriyor, onlara
göre strateji belirliyorlar. Bunun için ise sosyal medya ajanslarından
yardım alıyorlar.
Türkiye’de sadece sosyal medya ajanslığı yapan şirket sayısı 40’ı
geçmiyor. Uzmanlara göre de bunlar arasından ancak 10’u profesyonel
hizmet veriyor. Oysa bu alana yönelik ihtiyaç gün geçtikçe artıyor.