Sosyal medyada hedefimiz ilkler

Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile sosyal medya yatırımlarını ve bu alanda ödül alan projelerini konuştuk...

3.10.2017 13:04:000
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medyada hedefimiz ilkler

Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı MURAT GÖLLÜ, sosyal medyada stratejilerinin tüm yeni platformları ve yeni kullanımları, marka iletişim hedefleriyle uyumlu ise çıkar çıkmaz hatta hayata geçmeden önce değerlendirmek, öncülük etmek üzerine kurulu olduğunu belirtiyor.

Sosyal medya kanallarında izlenen strateji, markanın başarısında kritik bir öneme sahip. Markalar farklı sosyal medya kanalları için ayrı stratejiler belirlerken bir taraftan da yeniliklere ayak uydurmak için çok hızlı hareket ediyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Akbank olarak sosyal medya stratejimiz, tüm yeni platformları ve yeni kullanımları marka iletişim hedeflerimizle uyumlu ise çıkar çıkmaz hatta hayata geçmeden önce değerlendirmek, öncülük etmek üzerine kurulu. Dünyadaki tüm dijital platform gelişmelerini, yeni reklam modellerini ve yaratıcı sosyal medya projelerini takip ederek, bu alandaki yatırımlarımızı sürdürüyoruz” diyor. Göllü, bu vizyon ile bu yıl, yeni reklam modeli “Instagram Hikayeleri” reklamlarını ilk kullanan, hatta modelin testinde yer alan tek Türk markası olduklarını belirtiyor. Göllü, sosyal medyada en önem verdikleri konunun ise iletişim tonu olduğunu söyleyerek iletişimin sıcak ve samimi olmasına dikkat ettiklerini belirtiyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile sosyal medya yatırımlarını ve bu alanda ödül alan projelerini konuştuk: 

  • Akbank’ın sosyal medya stratejisi son 1 yılda değişim gösterdi mi?

 Sosyal medyada hedefimiz ilkler. Dünyadaki tüm dijital platform gelişmelerini, yeni reklam modellerini ve yaratıcı sosyal medya projelerini takip ederek bu alandaki yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Bu stratejimizle 2017’de yeni reklam modeli “Instagram Hikayeleri” reklamlarını ilk kullanan, hatta modelin testinde yer alan tek Türk markası olduk. Hızlı adapte olma stratejimiz doğrultusunda bu yıl hayatımıza hikayeler formatıyla dikey ekranlar girdi. 

  • Farklı sosyal medya kanalları için nasıl bir strateji izliyorsunuz?

 Her sosyal medya kanalı için o kanalın doğasına uygun içerik üretme prensibimiz, içerik formatlarımızı ve içerik üretim süreçlerimizi sürekli dönüştürmemize neden oluyor. Bir yandan markamızın temel iletişim dilini koruyor ve tutarlılığı hassasiyetle gözetiyor, bir yandan da içerik formatlarımızı sürekli değiştirip dönüştürüyoruz. Bu nedenle son bir yıl sürekli bir değişim içinde geçti diyebiliriz.

  • Sosyal medyada hangi “ilk”leri gerçekleştirdiniz?

 Dijitalleşme bizim için öncelikli alan olmanın ötesinde tüm faaliyetlerimizin temel platformu olarak gün geçtikçe daha da çok önem kazanıyor. Sosyal medyanın, iletişim stratejimiz açısından her zaman önemli bir ağırlığı bulunuyor. Bu açıdan bakıldığında “Instagram Hikayeleri” bu alandaki öncülüğümüzü de ortaya koyuyor. Bu yılın başında 150 milyonun üzerinde insanın kullandığı “Instagram Hikayeleri” uygulaması için Türkiye’den reklamveren olarak seçilen tek marka Akbank oldu.Dünya genelinde Netflix, General Motors, Nike ve Airbnb gibi ünlü markaların bulunduğu toplam 34 kurum arasında yer aldık. Instagram hikaye reklamlarında yer alan ilk ve tek Türk markası olmaktan, Türk markalarını temsil etmekten ayrı bir mutluluk duyuyoruz. İnsanlar yeni nesil telefonlarla birlikte fotoğraf çekmeyi ve bunu herkesle paylaşmayı seviyor. Bu duygudan yola çıkarak Instagram üzerinden yaptığımız “En Sevdiğim Kırmızı” projemiz ile Instagram kullanıcılarına bir çağrı yaptık Akbank’ın bu çağrısına 6 binin üzerinde dönüş oldu ve birbirinden güzel fotoğraf kareleri paylaşıldı 2016’da Türkiye’nin en uzun soluklu festivallerinden olan ve çeyrek asırdır müziğin farklı renklerini şehrin farklı köşelerine taşıyan 26’ncı Akbank Caz Festivali’nin “Şehrin Caz Hali” sloganından yola çıkarak bir proje yaptık. Bu yenilikçi sosyal medya kampanyamızda şehir ve caza dair 6 kısa filmi her gün, tek tek Akbank Sanat Instagram hesabımızdan yayınladık. Türkiye’nin önemli illüstrasyon ve motion grafik sanatçılarının görsel dünyasını hazırladığı, müziklerini ise ödüllü besteci Başar Ünder’in yazdığı hikayelerden keyifli anlar, takipçilerimiz tarafından çok beğenildi. “Cazdan Filmler” projemizde ise filmlere en yaratıcı isimleri bulanlar ve filmlerdeki sorulara doğru cevap verenler arasından yapılan jüri değerlendirmesi sonucunda seçilenlere festival biletlerinin yanı sıra Londra Caz Festivali’ne 2 kişilik katılım hakkı verdik. 26’ncı Akbank Caz Festivali, farklı yan etkinlik ve konserlerle dopdolu programının yanı sıra sosyal medyada da takipçilerine zengin bir dünya sundu. Temmuz ayı sonunda yayına giren ve içerikleri festival süresince de güncellenmeye devam edilen Akbank Caz Blog, festivalciler için kapsamlı bir caz rehberi oldu. Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyan Akbank Caz Blog adında bir mikro site kuruldu. Türkçe okumak isteyenlerin www.akbankcazblog.com İngilizce olarak takip etmek isteyen caz severlerin ise www. akbankjazzblog.com adresinden ulaşabildikleri blog, uzman ekiplerce disiplinler arası bir bakış açısıyla hazırlandı. Blogda, festival sanatçılarıyla özel röportajlar, müzik listeleri, videolar, caz kentleri ve mekanlarına dair yazılar, caz tarihini değiştiren albümlere ışık tutan notlar, cazın gelişiminde önemli katkısı olmuş bilinmeyen portrelere odaklanan makaleler, sürprizlerle dolu bir caz sözlüğü yer aldı. Dijital müzik kanallarında hazırlanmış müzik seçkilerinin ve festival videolarının da yer aldığı Akbank Caz Blog’umuzu festival sonrasında da düzenli olarak güncellemeye devam ediyoruz. Türkiye’de sosyal medyada yeni bir ilke imza attık ve 13’üncü Akbank Kısa Film Festivali’nin “Ödüllü Filmler Üniversitelerde” turnesi bünyesinde “Film Olsun” isimli projemizi Akbank Sanat Instagram kanalında gerçekleştirdik. Kolektif bir kısa film yapılması amacıyla yola çıkılan projede kullanıcılar, katılım için her gün Akbank Sanat Instagram kanalı üzerinden yayınlanan 13 farklı görevi kendi telefonlarıyla çekerek yerine getirdi. Facebook’tan paylaşılan tanıtım videoları 3 milyondan fazla izlendi. Reklamlarımızda da görebileceğiniz gibi yeni iletişim yolumuzda bize müziğin enerjisi ve dansın dinamizmi eşlik ediyor. Bu yüzden Power FM’le bir iş birliği yaparak bu enerjiyi tüm Instagram takipçilerimize yayacak özel bir proje hazırladık. Yıl boyu devam edecek Power FM konser serisinde Ed Sheeran, Coldplay, Bruno Mars gibi isimlerin konserleri ve Tomorrowland, Primavera, Lollapalooza gibi ünlü festivaller yer alıyor. Bankamızın Instagram’ını yakından takip eden ve ipuçlarını toplayanlar bu konserlere gitme şansı yakalıyorlar. 

~

  • 2016’ya damgasını vuran projeniz hangisi oldu?

 Herhalde geçtiğimiz yıla damgasını vuran ve sektörde Kristal Elma da dahil olmak üzere pek çok ödülü toplayan projemiz “Bababank” idi. Babalar Günü’ne özel üretilen ve babaçocuk ilişkilerine eğlenceli bir bakış açısı getiren bu yeni nesil proje hem markamız için hem de takipçilerimiz için eğlenceli bir o kadar da duygu yüklü bir çalışmaydı. Akbank olarak iletişim tonumuzun sıcak ve samimi olması bizim için önemli bir koşul. Bu projeyle de müşterilerimize Bababank’ın hayali bankacılık ürünlerini çeşitli filmlerle web sitesinde, Youtube’da, Facebook ve Twitter’da anlattık. Bababank’ın ürünleri hayaliydi ama aslında her biri babaların evlatlarına verdiği sonsuz ve koşulsuz destek gerçeğinden yola çıkarak oluşturduğumuz ürünlerdi. Kampanya süresince Bababank’ın hem çağrı merkezinden, hem de Bababank.com.tr üzerinden anlık mesajlarla müşteri hizmeti sunuldu, gelen sorulara babaların perspektifiyle esprili yanıtlar verildi. Akbank Çağrı Merkezi ve Bababank için özel olarak oluşturulan bababank.com.tr adresi çalışmanın odağında yer aldı. Call center yüzlerce çağrı alırken Bababank. com.tr ilk 3 günde 35 bin ziyaretçi topladı. Web sitesi gerçek bir banka web sitesinin sahip olduğu neredeyse tüm bilgi ve fonksiyon kategorilerine sahip bir şekilde tasarlandı. Sitenin yatırımcı özeti alanında “kantin kuru”ndan, “haftalık harçlık trendi”ne ve “internet paketi” fiyatlarına yer verilirken kredi notu hesaplama aracıyla ise kullanıcılar kredi notlarını hesapladılar ve babaların yaklaşımını deneyimleme imkanı buldular. Videolarla da desteklenen ana ürünler, aynı zamanda sosyal medyada da çok izlenip kendinden çok bahsettiren unsurlar oldu. Youtube, Facebook ve Twitter hesaplarımız kullanılarak yaygınlaşan hayali kampanya üzerinden Bababank’ın omni-channel bir banka olmasını sağladık. Toplum genelinde yaygın olan babaların çocuklarıyla arasındaki “para alışverişini” esprili bir biçimde aktarmayı amaçlayan Bababank projemizle Akbank’ın babaların gerçek hislerini anladığını göstermeyi ve markamızın hedef kitlemizle bağını güçlendirmeyi hedefledik. Bu yaklaşımla iyi bir erişim yakalayarak, mesajın mümkün olduğu kadar çok insana geçmesini amaçladık ve bunu başardık da. Sunulan fayda ve değeri de temel alarak, Babalar Günü’ne farklı bir bakış açısı getirdik. Bu süreçte yine sosyal medya üzerinden aldığımız geri dönüşler ekip olarak bizi hem duygulandırdı hem de çok eğlendik. Örneğin, yalnızca Twitter kullanıcılarından babalarının eşsiz desteğini ve babalarına duydukları sevgiyi #bababank etiketiyle dile getirmelerini istedik, yorumlar içten ve samimiydi. Ayrıca canlı destek hattından aldıkları esprili yanıtları Twitter’da paylaşanlar oldu. Bababank bizim sosyal medyada yaşadığımız eşsiz bir deneyimdi. Bu deneyimin, verilen emeğin ve projeye dahil olan herkesin yüksek enerjisinin ödüllerle taçlandırılması duyduğumuz gururun yanı sıra yeni projeler için bizi de heyecanlandırıyor. 

 Cannes’da yaptığınız projenin detaylarını ve sonuçlarını değerlendirebilir misiniz? 

 Alışveriş, seyahat ve keyif deneyimlerini içeren sürprizler, kampanyalar yaparak müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmayı hedefleyen kredi kartımız Wings ile Mastercard’ın resmi ortağı olduğu Cannes Film Festivali kapsamında düzenlediğimiz Instagram kampanyasıyla talihlilerimizi Cannes’da ağırladık. Wings konuklarına, Mastercard’ın sunduğu ayrıcalıkla paha biçilemez bir Cannes deneyimi sunabildiğimizi düşünüyoruz. Kampanya kapsamında Wings sahipleri kırmızı halı üzerinde vermek istedikleri fotoğrafı canlandırarak, #wingsilecannesa hashtag’i ile Instagram üzerinde paylaştılar. Wings kartını aktif olarak kullanan katılımcılar arasından bir müşterimiz ve misafiri, Mastercard’ın tüketicilerine sunduğu ayrıcalıkla milyonların rüyalarını süsleyen Cannes Film Festivali’nde Wings’in konuğu oldu. Cannes’ın ünlü mekanlarında ağırlanan talihlilerimiz Kırmızı Halı etkinlikleri dahilinde yönetmenliğini Josh ve Benny Safdie kardeşlerin yaptığı, başrolünde Robert Pattinson’un yer aldığı “Good Time” filminin yönetmen ve oyuncularının da bulunduğu özel gösterimine katılma imkanı da buldular. l Bu kampanyayı hazırlarken neyi hedeflediniz? n Kampanyayı yaparken hedefimiz Wings’in müşterilerine seyahat, kültür gibi hayatın her alanına ayrıcalıklar ve sürprizler sunan, tercih edilen bir yaşam tarzı kredi kartı olduğunu anımsatmaktı. Proje rakamlarımıza baktığımızda sadece 3 günde 619 bin 448 kişiye ulaşarak oldukça büyük bir ilgi topladık.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz