Sosyalleşme hızlanıyor

2015 yılında 3,5 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşması beklenen sosyal medyada Türk şirketleri de daha aktif yer almak için harekete geçmiş durumda.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyalleşme hızlanıyor

2012 yılında 40’tan fazla sosyal medya kampanyasına imza atan Yapı Kredi Bankası, marka yönetimi direktörü Arda Öztaşkın’ın altını çizdiği gibi aldığı müthiş sonuçlar nedeniyle, yeni dönemde kampanya sayısını artırma kararı aldı.

KAMPANYA SAYISI ARTIYOR
Türkiye’de özellikle 2013 yılında bu mecraya büyük ilgi var. Hem maliyet avantajı hem de etkinliği nedeniyle çok sayıda marka sosyal medyada kampanya düzenliyor ya da sayısını artırıyor. Capital’in ulaştığı 50 şirketin son 1 yılda düzenlediği kampanya sayısının 450’yi geçmiş olması da bu ilgiyi açıkça ortaya koyuyor.

Bazı şirketler ise sosyal medyada kampanya düzenleme konusunda çok atak davranıyor. Örneğin Teknosa son 1 yıl içinde sosyal medya mecralarında tam 56 kampanya düzenledi. Onu 40’tan fazla kampanyayla Yapı Kredi Bankası ve 30’dan fazla kampanyayla Finansbank takip etti. Mavi Jeans, Philips, Avea, Akbank, Samsung Türkiye ve TTNet’de geçtiğimiz yıl içinde çok sayıda sosyal medya kampanyası düzenleyenler arasındaydı.

Kampanyalar incelendiğinde ise kurgularının ve amaçlarının çeşitlilik gösterdiği dikkat çekiyor. En çok rastlanan tipi ise “tüketiciyi bilgilendirmek” için düzenlenenler oluşturuyor. Çizgi üstü kampanyalarla paralel kurgulanan sosyal etkinliklere de son dönemde sık rastlanıyor.

Sosyal medyanın en çok tercih edildiği bir diğer kullanım alanını ise oyun, alışveriş ve puana dayalı kampanyalar oluşturuyor. Bu tür kampanyalar öne çıksa bile şirketler, sosyal medyadaki esas amacın, satış artırmak olmadığının altını çiziyorlar. Onlara göre esas amacı, müşterilerle iyi ilişkiler kurmak oluşturuyor. Yapı Kredi Marka Yönetimi Direktörü Arda Öztaşkın, sosyal medyanın, satışı gerçekten artıracak mekanizmalar kurmalarına yardımcı olduğunu belirtiyor: “Bunun dışında sosyal medyanın şikayet yönetimi tarafında da çok önemli bir işlevi olduğunu görüyoruz.”

ENTEGRE KAMPANYA ETKİLİ
Sosyal medyada Facebook, Youtube, Twitter, Instagram ve MSN ağırlıklı olarak tercih ediliyor. Ancak, şirketler, sadece bir ya da ikisini değil, birden çok mecrayı bir arada kullanarak sonuç alma yoluna gidiyorlar.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz