6 kritik sektör öne çıkacak

Bankacılıkta KOBİ segmentinde kıyasıya bir rekabet yaşanıyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
6 kritik sektör öne çıkacak


Bu rekabetin önemli oyuncularından biri de Akbank. Banka, mart sonuna kadar KOBİ'lere 17,3 milyar lira kredi kullandırdı. Bu tutarı artırmayı hedeflediklerini söyleyen Akbank KOBİ Bankacılığından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı KAAN GÜR, 20'ye yakın KOBİ paketi hazırladıklarını söylüyor. Gür'e göre bu yıl 6 kritik sektör ön plana çıkacak. Gür, "Perakende, toptan ticaret, enerji, inşaat, kimya ve ana metal sektörlerinin daha fazla büyüyeceğini tahmin ediyoruz" diyor. Türkiye'eki şirketlerin yüzde 99'undan fazlası KOBİ niteliği taşıyor. İşte bu nedenle bankalar, KOBİ segmentinJe kıyasıya rekabet yaşıyor. KOBİ segmentinde payını artırmak isteyen bankalar, katma değerli hizmetlere yoğunlaşıyor. Bunlardan biri de Akbank. Banka, KOBİ'lere finansmanın yanı sıra nakit yönetiminden yurtdışı yatırımlarına kadar farklı alanlarda danışmanlık veriyor. KOBİ pazarında katma değerli hizmetlere yoğunlaştıklarını söyleyen Akbank KOBİ Bankacılığından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kaan Gür'e göre Türkiye'nin daha hızlı büyümesi için KOBİ'lere verilen kredi tutarının artırılması gerekiyor. Mart 2011 itibarıyla Akbank KOBİ Bankacılığının müşterilerine kullandırdığı nakit kredi tutarının toplam 17,3 milyar TL'ye ulaştığını belirten Gür, "Akbank KOBİ Bankacılığının banka içindeki payı yüzde 28 düzeyinde gerçekleşti. Bu payın artırılması bizim birinci önceliğimiz" diyor. Gür'ün verdiği bilgilere göre Akbank'ın martın sonuna kadar KOBİ'lere kullandırdığı kredi tutarı 17,3 milyar TL'ye ulaşmış durumda. KOBİ kredilerindeki artış bankanın 2010 bilançolarında da görülüyor. 2009-2010 arasında KOBİ kredilerinde yüzde 31,2'lik artış yaşanıyor. Gür, 2011'de perakende, toptan ticaret, enerji, inşaat, kimya ve ana metal sektörlerinin daha fazla büyüyeceğini tahmin ettiklerini söylüyor. Gelişen İşletmeler Piyasası'nın da KOBİ'ler için önemli fırsatlar sunacağını söyleyen Gür'e göre KOBİ'lerin halka açılması, onlara kaynak temini, sürdürülebilir büyüme, bilinirlik gibi birçok konuda rekabet avantajı sağlayacak. Gür, "Halka açıklık KOBİ'ler ile bankalar arasındaki kredi süreçlerini hızlandıracak" diyor. Akbank KOBİ Bankacılığından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kaan Gür, KOBİ pazarını ve bu alandaki gelişmeleri ve yeni planlarını anlattı:

REKABET ARTTI
KOBİ'lerin ekonomi üzerinde artan etkisiyle bankalar, daha fazla küçük ve orta boy şirketlere yoğunlaştı. Ancak KOBİ bankacılığı segmenti, yoğun rekabet ve hizmette aynılık probleminin yaşandığı bir sektör. Ürün ve hizmetlerin, fiyatlamaların giderek birbirine yaklaştığı, kalitenin ortak standart haline geldiği yoğun bir rekabet ortamı mevcut. Artık her şeyin taklidi çok kolay. Ancak müşteri hakkında elde edilmiş bilgilere dayanarak geliştirilmiş özel çözümlerin taklidini yapmak çok mümkün değil. Biz de Akbank olarak uzun yıllara dayanan deneyimimizi teknolojinin sunduğu olanaklarla daha da verimli bir şekilde kullanıyoruz. KOBİ'lerimizin sürekli değişen gelişen ihtiyaçlarına yönelik hizmet ve ürünler sunuyoruz. Uzun vadede Türkiye'nin gelişimini tamamlaması ve faiz oranlarının düşmesiyle birlikte bankaların, kredi ürün çeşidinin yanı sıra hizmete odaklanacaklarına inanıyoruz. Farklılık, müşterilere sunulan hizmetlerle yaratılmaya çalışılacak. Bankalar, bir finans kuruluşundan çok bir iş ortağı olarak konumlanacak. Klasik bankacılığın dışındaki alanlarda KOBİ'leri büyütmek için finans, pazarlama, strateji alanlarında da bilgi verilmesi ve yönlendirme yapılması gündemde olacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz