Dışarıda şubemiz yok ama ödüllerimiz yurtdışından

Derya Gürerk'in sorularımızı yanıtladı.

1.03.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Dışarıda şubemiz yok ama ödüllerimiz yurtdışından
Family Finans ve Anadolu Finans kurumlarının birleşmesi ile kurulan Türkiye Finans Katılım Bankası, 182 şubesi ve 3 bin 382 çalışanıyla 1 milyondan fazla müşteriye hizmet veriyor. Bankanın, 13 milyar 526 milyon liralık toplam aktifiyle katılım bankaları arasındaki pazar payı yüzde 24,12. Uluslararası derecelendirme kuruluşu Fitch'in değerlendirmesine göre Türkiye'de kredi notu en yüksek ilk beş banka arasında yer aldıklarını belirten Türkiye Finans Katılım Bankası Genel Müdürü Derya Gürerk, kurum olarak 'ödül' kavramına çok önem verdiklerini belirtiyor. Gürerk ile gerek ulusal ve gerekse uluslararasıpiyasalardan kazandıkları ödüllerden hedefledikleri ödüllere, kazandıkları ödüllerin bankalarına kazandırdıklarından müşterileri üzerindeki etkisine kadar pek çok konuyu konuştuk. Derya Gürerk'in sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:

Banka olarak aldığınız ilk ödül neydi?
- Türkiye Finans olarak aldığımız ilk ödül, Citibank tarafından "uçtan uca" transfer yapma oranını yüzde 99 aşmış olmamız nedeniyle tarafımıza verilen Kalite Kabul Ödülü'dür.

"ÇALIŞANLARIMIZ DA ÖDÜLLÜ"
2011 yılında bankalarının bilgi sistemleri departmanında görev yapmakta olan çalışanlarından birinin 3 yıldır üst üste 'Microsoft Active Directory' alanında dünya çapında toplam 70 Directory MVP'den birisi olarak MVP Ödülü'ne layık görüldüğünü de söyleyen Türkiye Finans Katılım Bankası Genel Müdürü Derya Gürerk, "Türkiye'deki tek Directory MVP'dir. Aynı departmandaki diğer çalışanımız 4 yıldır üst üste Microsoft Forefront alanında dünya çapında toplam 30 forefront MVP'sinden birisi olarak MVP ödülüne layık görülmüştür. Türkiye'deki tek Forefront MVP'dir" diyor.

Aldığınız ödüller Türkiye Finans'ın hangi gücünü ortaya koyuyor?

- Bu ödüllerin çoğunluğunun uluslararası piyasalardan kazanılmış olduğunu özellikle vurgulamak isterim. Türkiye Finans'ın yurtdışı piyasalarda şube ya da temsilciliği olmamasına rağmen yurtdışı kaynaklı ödüller kazanması, yaptığımız çalışmaların ne kadar doğru olduğunu ve Türkiye Finans'ın ne kadar sağlam temellerin üzerine oturduğunu açıkça ortaya koyuyor.

HANGİ ÖDÜLLERİ ALDIK?
2006
Citibank Kalite Kabul Ödülü (Uçtan uca transfer yapma oranını yüzde 99 aşmış olması nedeniyle). The Bank of Nevv York; Kalite Kabul Ödülü (Ödeme emirlerini formatlamaya dayalı olarak ve uçtan uca transfer işlemleri), Standard Chartered Bank; ABD Doları cinsinden transferleri sonuçlandırma Başarı Sertifikası (Ödeme emirlerini formatlamaya dayalı olarak ve uçtan uca transfer işlemleri).~
2007
Islamic Finance News Dergisi Best Islamic Bank Turkey, Citibank; Kalite Kabul Ödülü (Uçtan uca transfer yapma oranını yüzde 99 aşmış olması nedeniyle), Standard Chartered Bank; ABD Doları cinsinden transferleri sonuçlandırma Başarı Sertifikası (Ödeme emirlerini formatlamaya dayalı olarak ve uçtan uca transfer işlemleri), Kariyer.net; İnsana Saygı Ödülü, Eureko Sigorta; Türkiye Finansal Acenteler Üretim Birincisi.
2008
Citibank; Kalite Kabul Ödülü (Uçtan uca transfer işlemi oranını yüzde 99 aşmış olması nedeniyle ), The Bank of New York; Kalite Kabul Ödülü (Ödeme emirlerini formatlamaya dayalı olarak ve uçtan uca transfer işlemleri), Global Banking and Finance Magazine; Best Islamic Bank Turkey, Eureko Sigorta; Türkiye Finansal Acenteler Üretim Birincisi, TOP Teams Turkey Western Union; New Comer of the Year.
2009
Islamic Finance News Dergisi; Best Islamic Bank Turkey, Deutsche Bank uçtan uca transfer Mükemmeliyet Ödülü.
2010
Global Banking and Finance Magazine; Best Islamic Bank Turkey, Ekovitrin Dergisi Yılın Starları; Yılın Katılım Bankası, Interactive Media Council Awards; www.happycard.com.tr web sayfası Üstün Başarı Ödülü, Citibank; Kalite Kabul Ödülü (Uçtan uca transfer yapma oranını yüzde 99 aşmış olması nedeniyle), Deutsche Bank; Uçtan uca transfer yapma Mükemmeliyet Ödülü, Eureko Sigorta; Türkiye Finansal Acenteler Yüksek Performans Ödülü. 2011
Kariyer.net; İnsana Saygı Ödülü, Interactive Media Council Awards; www.turkiyefinans.com.tr web sayfası Üstün Başarı Ödülü, Global Banking and Finance Magazine; Best Islamic Bank Turkey, Mali Suçlar Araştırma Kurumu'nun (MASAK) Suç Gelirlerinin Aklanması ve Terörün Finansmanı ile Mücadele değerlendirmesi, Türk Bankacılık Sektörü Birincisi, Western Union; En Başarlı Kampanya Kullanımı Türkiye Birincilik Ödülü.

Banka için ödül almak ne anlama geliyor? Ödülün bankanıza neler kattığını düşünüyorsunuz?
- Kazanılan ödüllerin hem çalışanlar hem de müşterilerimiz açısından bankamıza olumlu katkıları oluyor. Bu doğrultuda müşterilerimiz nezdindeki "ödüllü şirket" algısı, kazanılan her bir ödülde daha pekişiyor. Müşteri algısında normal bir şirketle "ödüllü" bir şirketin aynı değere sahip olduğu elbette ki düşünülemez. Bu algıdaki ödül unsurunun, müşteriyi "çalışılacak banka" seçim tercihlerinde pozitif yönde etkileyeceğine inanıyorum. Kazanılan ödüllerin çalışan üzerinde müşterilere göre çok daha fazla etkisi var. Kazanılan her ödülle çalışanlarımızın kaliteli hizmet sunma ve yeni ürünler geliştirme konusundaki şevklerinin arttığını düşünüyorum. Çalışanlarımızın bankamıza olan bağlılıklarından dolayı, bankamızın kazandığı her ödülü kendisine verilen bir ödül olarak algıladığına inanıyorum. Bu algı neticesinde her bir ödül, daha sonra kazanılacak diğer bir ödül için aracılık yapıyor diyebiliriz.

Aldığınız ödülleri ön plana çıkarıyor musunuz? Bu ödüller, banka algısında ne gibi etkiler yaratıyor?
- Gerek ulusal ve gerekse uluslararası piyasalardan kazandığımız ödüllerin medya yoluyla kamuoyuyla paylaşılmasına önem veriyoruz. ~
Bunun yanında bugün başlı başına bir iletişim kanalı haline gelen sosyal medyada, müşterilerimizle kurduğumuz iletişimde önemli bir bilgilendirme kanalı olan www.turkiyefinans.com.tr adresli web sayfamızda, şube lokallerimizde bulunan tanıtım alanlarımızda ve müşterilerle paylaşımlarda bulunduğumuz çeşitli yayınlarda, kısacası müşterilerle aramızdaki tüm temas noktalarında kazandığımız bu ödüllerin iletişimini yapıyoruz. Kazanılan her bir ödülün bankamızın algısına pozitif yönde büyük katkısı olduğu yadsınamaz bir gerçek. Bundan sonra kazanacağımız ödüllerde de iletişim politikamızı kullanmaya devam edeceğiz.

Banka olarak ulaşmayı hedeflediğiniz uluslararası bir ödül var mı?
- En iyi katılım bankası ödülünü gelecek yıllarda da almaya devam etmeyi hedefliyoruz.

Özlem Bay Yılmaz
[email protected]

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz