Mütevazı bankayız büyük iddiamız yok

Altı ay önce göreve gelen Burgan Bank Genel Müdürü Murat Dinç, Capital’e Kuveytli ana sermayedarla geliştirdikleri iş modellerini, büyüme planlarını ve sektöre dair öngörülerini aktardı.

16.11.2014 00:16:540
Paylaş Tweet Paylaş
Mütevazı bankayız büyük iddiamız yok
2012 sonunda Türkiye pazarına giren Kuveytli Burgan Bank Grubu’nun, farklı bankacılık alanlarında iddialı büyüme planları var. Şubatta bankanın kaptan koltuğuna oturan MURAT DİNÇ, “Biz kitle bankacılığından ziyade satış ve müşteri odaklı bankacılık hedefliyoruz.

Bu kapsamda bankanın satış teşkilatını desteklemeye başladık” diyor. Burgan Bank, skorlama ve BT yatırımları sonrası 2015’in ilk çeyreğinde bireysel bankacılığa da agresif bir giriş yapmaya hazırlanıyor.

Burgan Bank Grubu’nun Eurobank Tekfen’in hisselerini satın alarak Türkiye pazarına girmesinin üzerinden 1,5 yıl geçti. Bu sürede banka yönetimi yenilendi. Şubat ayında bankanın kaptan köşküne oturan Murat Dinç, yeni Kuveytli sermayedarın güvenini kazanmak için kısa vadeli stratejilerle ilerlemeyi tercih ediyor Yeni genel müdür,

“Bazen 3 aylık bazen 1 yıllık stratejiler yapıyoruz. Şu anda ortağımız Türkiye’yi yeni tanıyor. Biz de kısa vadeli hedefleri gerçekleştirip, ortakta güven uyandırıp bankamızı ileriye taşımak istiyoruz” diyor.

Banka, ilk yılından bu yana büyüme trendinde... Öyle ki bir yıllık süreçte banka kredileri yüzde 50, mevduatı yüzde 40 büyüdü. İlk yarıyı 7,2 milyar TL aktif büyüklükle bitiren banka, Türkiye’de farklı bankacılık alanlarında yeni hedeflere sahip.

“Biz kitle bankacılığından ziyade satış ve müşteri odaklı bankacılık hedefliyoruz. Bu kapsamda bankanın satış teşkilatını desteklemeye başladık” diyen Dinç, 2015’in ilk çeyreğinde yatırımlarını tamamlamaları sonrası bireysel bankacılıkta da iddialı olacaklarını açıklıyor. ~

Bireysel bankacılıkta tüketici ve ihtiyaç kredilerinde olmak isteyen Burgan Bank’ın ticari bankacılıkta da turizm, taahhüt ve dış ticaret sektörlerinde güçlü büyüme planları var. Genel müdür Dinç, ana sermayedarın gücüyle yurtdışında Irak ve Cezayir’de işlem hacmini artırmayı ve Burgan Bank Grubu’nun güçlü müşteri tabanına Türkiye’de özel bankacılık hizmeti vermeyi de planlıyor.

Altı ay önce göreve gelen Burgan Bank Genel Müdürü Murat Dinç, Capital’e Kuveytli ana sermayedarla geliştirdikleri iş modellerini, büyüme planlarını ve sektöre dair öngörülerini aktardı:

Sizin yönetime gelmenizle bankada nasıl bir değişim yaşanıyor?
Burgan Bank Grup, bizim bankaya sermayedar olalı henüz 1,5 yıl oldu. İlk yıl Türkiye’yi tanıtmakla geçti. Aslında ortağımız yeni ama bankanın yönetimi 25 yıllık. 25 yıldır banka, 60 şubesiyle Türkiye’nin ekonomik gücünün yüzde 80’inden fazlasını kapsıyor. Dolayısıyla Türkiye’yi çok iyi tanıyan, ciddi müşteri ağı olan bir bankayız.

Benim bankaya geldikten sonraki iş planım, öncekinden çok farklı olmamakla birlikte daha kısa vadeli hedeflerle ilerliyor. Biz bankada kitle bankacılığından ziyade satış ve müşteri odaklı bankacılık hedefliyoruz. Bu kapsamda bankanın satış teşkilatını desteklemeye başladık. Satış elemanları ve iyi şube müdürleriyle şubelerimizi kuvvetlendiriyoruz. Satış departmanlarımızda eksik kadrolar vardı, onları tamamlıyoruz.

Bazı şubelerimizin yerlerinden çok memnun değildik, değiştiriyoruz. Reklam ya da BT bazında büyüklerle rekabet etmeniz çok zor. Bu nedenle biz tamamen kendi personelimizle, şubelerimizle ilişki tabanlı bankacılık yapacağız. Şube başına kredi oranını 2 katına çıkarmak istiyoruz. Bu orana gelene kadar yeni şube açmayacağız.~

Esas amaç, uzun vadeli müşteri ilişkisi kurmak. Burgan Bank Grubu’nun Türkiye’ye bakışı da böyle. Türkiye’ye kalıcı bir şekilde geldiler. Türkiye’nin geleceğine, büyümesine inanıyorlar. Bu kapsamda hedefimiz, müşterilerimizin ilk üç büyük bankasından biri olmak. Müşterinin ayağına gideceğiz. Bunu son altı ayda çok ciddi olarak yapmaya başladık. Türkiye’nin en büyük kurumsal şirketlerinden KOBİ’lere kadar orta ve uzun vadeli krediler verdik. Bugün ticari ve KOBİ toplam müşteri sayımız 11 binin üzerinde.

Bu yıl için nasıl bir performans gösteriyorsunuz?
Burgan Bank Grup satın alması sonrasıilk yılımız büyümeyle geçti. Bu büyüme bu yıl da devam edecek. 2014 yılı ilk yarı konsolide finansal sonuçlarımıza göre 7,2 milyar TL aktif büyüklüğe, 3,5 milyar TL mevduata sahibiz. Aynı dönemde kredilerimizin toplamı 5,5 milyar TL oldu.

Bu yıl başarılı bir tablo çizdik. Bu yılın temmuz sonuyla geçen yılın aynı ayını mukayese edersek kredilerde yüzde 50 büyüdük. 2014 yıl başından bu yana ilk 7 ayda yüzde 20 büyümemiz oldu. Bankacılıkta nakdi kredilerde bu oran, yüzde 6-7 civarında seyrediyor.

Mevduatımızda da 2013 Temmuz ile bu yılın temmuz ayını kıyasladığımızda yüzde 40’ın üzerinde büyüme var. Mevduatta bu yıl başından beri de yüzde 20 büyüme gerçekleştirdik. Mevduatta büyüme, istediğimiz gibi bireysel ve tasarruf mevduatlarından geldi. Bugün toplam mevduatlarımızın yüzde 60’a yakını tasarruf mevduatlarından geliyor. Bu oranı artırmak istiyoruz.

Bu büyüme yıl sonu için de devam edecek mi?
Burgan Bank Grubu girdikten sonra bankanın özkaynaklarında ciddi artışlar söz konusu oldu. Sadece bu yıl özkaynaklarımızı yüzde 17 artırdık. Bugün 1 milyar TL’nin üzerinde özkaynak tabanımız var. Bu yıl ilave yeni sermaye artırımları gelecek.~

Bu yıl bir aksilik olmazsa kredilerde yüzde 15-20 daha büyümeyi hedefliyoruz. Aslında her yıl bankacılık sektörünün üzerinde bir hızla büyümek istiyoruz. Bir rakam veremiyorum, stratejilerimiz her iş kolu için farklı...

Bazen 3 aylık bazen 1 yıllık stratejiler yapıyoruz. Uzun vadeli planlar yapmak istemiyoruz. Hem ortak Türkiye’yi yeni tanıyor hem kısa vadeli hedefleri gerçekleştirip, ortakta güven uyandırıp ardından bankamızı ileriye taşımak istiyoruz.

Olarak odaklandığınız sektörler var mı?
Evet, belli sektörlere konsantre olduk. Burgan Bank’ın toplam krediler içinde payı düşük, binde 4 payımız var. Biz Türkiye’nin geleceğine inanıyoruz. Türkiye, bölgesinde üretim yapan ve çevredeki ülkelerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek en önemli ülke. Çok güçlü bir taahhüt ve turizm sektörümüz var.

Biz turizm, gayrimenkul ve dış ticarete odaklanıyoruz. Belli bölgelerde üretim tesislerini finanse ettik. Turizmde Akdeniz Bölgesi’nde ciddi yapılanmamız var. Üretimde Adana, Gaziantep ve Antalya’da aynı şekildetaahhüt alanında da Ankara’da güçlü ağımız bulunuyor.

Bireysel bankacılıkta da iddianız var mı?
Geçen yıl perakende bankacılıkta regülasyon değişti. Dolayısıyla rekabet iyice arttı. Biz de son 9 ayı ticari ve kurumsal bankacılığa odaklanarak geçirdik. Büyümemizi bu alanda yaptık.

Ama bir taraftan bireysel bankacılıkla ilgili çalışmalarımız var. Burgan Bank’ın bireysel müşteri sayısı 10 bini kredili olmak üzere 20 bin civarında. Bireysel bankacılık tarafında skorlama ve BT sistemlerine yatırım yapıyoruz. 2015’in ilk çeyreğinde bu yatırımları tamamlayacağız. Ardından bireysel bankacılıkta çok hızlı şekilde piyasaya girmeyi planlıyoruz.

Bireysel bankacılıkta tüketici ve ihtiyaç kredilerinde olmak istiyoruz. Kredi kartında Bonus çatı markası ile çalışıyoruz. Kredi kartında marka oluşturup işletmesini yapmak ciddi bir ölçek gerektiriyor. Rakipler ciddi yerlere gelmiş durumda, bu alana girmek zor. Böyle çatı marka altında devam edeceğiz. Bireysel bankacılıkta tasarruf mevduatlarını artırmak istiyoruz. Geçtiğimiz yıl bir portföy şirketi kurduk, yeni ürünler geliştiriyoruz.~

İş planlarınızın içinde ana sermayedarla sinerjiye dayalı hedefler mevcut mu?
Tabii, Burgan Bank Grubu Türkiye’nin doğusundan güney batısına kadar tüm bölgeyi kapsıyor. Kuveyt, Cezayir, Irak, Ürdün ve Tunus’ta bankaları var. Toplam 233 şubeye sahip. Burgan Bank Türkiye olarak sermayedarla sinerjiyle çalışabiliyoruz.

Özelikle Kuzey Afrika ve Kuveyt tarafında iyi iş yapabildik. İlk etapta Irak ve Cezayir’eodaklanıyoruz. Ancak, Irak pazarı son gelişmeler sonrası yavaşladı. Irak, Cezayir ve Kuveyt’te toplam işlem hacmimiz 200 milyon doların üzerinde oldu.

Burgan Bank Grubu, yalın bir yönetim yapısına sahip. Her ne kadar çok uluslu kültürle iş yapıyor olsak da yönetim kademeleri arasında bürokrasi yok. Biz her ay yönetim kurulu toplantısı yaparız. Ben grup CEO’muzla haftada 2-3 kez konuşurum.

Başka ülkedeki banka genel müdürlerimizi arayıp iş konuşma, hızlandırma imkanım var.Henüz 1,5 yıllık bir banka olduğumuz için öncelikle Türkiye’deki yapılanmaya odaklanıyoruz. Ama bu ülkelerde iş yapan Türk şirketleri bize geliyor. Bu alana yakın gelecekte daha fazla konsantre olacağız.

Bankanın büyümesi daha çok hangi alandan gelecek peki?
Bankamızın rekabetçi avantajlarına bakıyoruz. Avantajlarımız ilişki bankacılığının ön planda olduğu alanlarda yani kurumsal, ticari, büyük KOBİ, özel bankacılık ve varlıklı kitle bankacılığında ortaya çıkıyor.

Önümüzdeki bir yıllık dönemde kurumsal ve ticari bankacılıkta büyümeye gideceğiz. Bankanın önümüzdeki 5 yılda da kredilerinin yüzde 50 üstündeki payı ticari bankacılık tarafından gelecek. Proje finansman departmanımız sayesinde küçük bir banka olmamıza rağmen çok büyük krediler verebiliyoruz.~

Aktif büyüklükte daha üst sıralarda yer almayı da amaçlıyor musunuz?
Aktif büyüklükte sektörde 2014 yılı ilk çeyrek rakamlarına göre 22’nci bankayız. Sektörde 16’ncı özel banka konumundayız. Biz zaman içinde orta ölçeğe yakın bir banka olmak istiyoruz.

Bankanın kâr ederek büyümesi lazım... İkinci çeyreği kârlı şekilde bitirdik. Operasyonel kârımız her gün artarak devam ediyor. Bu yılın sonunda da sektöre paralel sermaye kârlılığı istiyoruz. Biz mütevazı bir bankayız. Büyük iddialarımız yok. Biz kârlı, istikrarlı hep müşterisinin yanında büyüyen bir banka olacağız.

Yeni kaptanın planında neler var?
1- Kitle bankacılığından ziyade satış ve müşteri odaklı bankacılık hedefliyoruz.
2- Şube başına kredi oranını 2 katına çıkarmak istiyoruz. Bu orana kadar yeni şube açmayacağız.
3- Hedefimiz müşterilerimizin ilk üç büyük bankasından biri olmak.
3- Bu yılın ilk yarısında 7,2 milyar TL aktife, 3,5 milyar TL mevduata ulaştık. Kredilerimizin toplamı 5,5 milyar TL oldu.
4- Kredilerde yılın ilk 7 ayında yüzde 20 büyüdük. Bu yıl kredilerde yüzde 15-20 daha büyümeyi hedefliyoruz.
5- Mevduatlarımızın yüzde 60'a yakını tasarruf mevduatlarından geliyor. Bu oranı artırmak istiyoruz.
6- Turizm, gayrimenkul ve dış ticaret sektörlerine odaklanıyoruz.
7- Bireysel bankacılık tarafında skorlama ve BT sistemlerine yatırım yapıyoruz. 2015 ilk çeyrek sonrası çok hızlı şekilde piyasaya girmeyi planlıyoruz.
8- Ana sermayedarımızla sinerjiyle çalışabiliyoruz. İlk etapta Irak ve Cezayir'e odaklanıyoruz.
9- Zaman içinde orta ölçeğe yakın bir banka olmak istiyoruz. Mütevazı bir bankayız. Büyük iddialarımız yok.
10- Biz kârlı, istikrarlı hep müşterisinin I yanında büyüyen bir banka olacağız.~

"BİR TAŞLA İKİ KUŞ VURACAĞIZ"
YABANCILARA ÖZEL BANKACILIK

Burgan Bank Grubu’nun faaliyette olduğu bölgede iyi bir özel bankacılık tecrübesi var. Biz bu tecrübeyi Türkiye’de kullanarak özel bankacılıkta aktif bir banka olacağız. Banka olarak kuvvetli bir hazine departmanımız ve yatırım bankacılığımız mevcut. Burgan Yatırım’ın alanında yüzde 3,5 pazar payı bulunuyor.

Biz bu avantajlarımızla bir taşla iki kuş vurmak istiyoruz. Türkiye’de yatırım yapmak isteyen Burgan Bank Grubu’nun müşterilerini çekmeyi planlıyoruz. Bu kitleye yönelik özel bankacılık yapacağız. Her tip yatırımlarında, gayrimenkul alımlarında hizmet vereceğiz.

1500 MÜŞTERİMİZ VAR
Tabii bu hizmeti Türk müşterilerimize de sunacağız. Geliştirdiğimiz yeni yatırım ürünleriyle müşteri çekeceğiz. Bu anlamda şubelerimizi de varlıklı kesimin olduğu yerlere kaydırmaya başladık. Büyük şehirler ve Anadolu’da büyük şehirlerin güzel lokasyonlarında tabela değeri yüksek şubeler açacağız.

Örneğin İstanbul Etiler’de özel bankacılık merkezi açtık. Burada Arapça bilen personel çalıştırıyoruz. Bugün özel bankacılıkta Türk ve yabancı toplam bin 500’ün üzerinde müşterimiz bulunuyor. Burgan Bank Grubu’ndan büyük bir müşteri potansiyeli gelmesini bekliyorum.

"FAKTORİNG ŞİRKETİ AÇABİLİRİZ"
İŞTİRAK POLİTİKASI

Burgan Bank Türkiye olarak bugün üç iştirakimiz mevcut. Burgan Leasing, geçtiğimiz yıl sektörün 3 katı büyüyerek yüzde 28 büyüme gösterdi. Yakın zamanda sermayesini artıracağız. Sektörün önde gelen şirketlerinden biri... Burgan Yatırım ise yakın dönemde stratejisini değiştirdi. Kurumsal müşterilerden bireylere kaymaya başladı. Bugün 3,5 olan pazar payının giderek artacağını öngörüyoruz.

İŞTİRAKLERDEN MEMNUNUNUZ
Burgan Portföy ise yeni kuruldu, iyi getiri getirecek yeni ürünler üzerine yoğun çalışma içinde. İştiraklerimizden memnunuz. Şu an yeni bir iştirak açma planımız yok. Aslında bir de bizim iyi bildiğimiz faktoring işi var. Şu an faktoringi banka içinde yapıyoruz. Belki zaman içinde faktoring işini banka dışına çıkarabiliriz.~

"ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEM DE VOLATİL"
RÜZGAR KARŞIDAN ESTİ

Bu yılın ilk çeyreğinde rüzgar karşıdan esiyordu ve sektör biraz zorlandı. Bu yıl çok volatilite yaşandı. Çevre ülkelerde sosyal ve siyasal problemlere gelişmekte olan ülkelerin sorunları da eklenince bizim ekonomimiz de bunların dışında kalamadı. Bu nedenlerle ilk çeyrekte zorlanıldı. Özellikle ilk çeyrekte artan fonlama maliyeti vade uyumsuzluğu oluşturdu. Marjlar daraldı, kârlarda düşüşler oldu.

KREDİ TALEBİ DÜŞÜK
Seçim sonrası rüzgar yandan esmeye başladı. Ortalık biraz daha stabil hale gelmeye başladı. Mevduat faizlerinin aşağı gelmesi ve genel ekonomik ortamın daha iyi olması bizi cesaretlendirdi. Biz de ikinci çeyrekte kredilerde biraz daha gaza bastık. Talep de nispeten daha arttı. Ama hala piyasada geçen yılki gibi bir kredi talebi görmüyoruz. Zaten sektör, nakdi kredilerde yüzde 6-7 civarı büyüdü.

AVRUPA ETKİSİ ÖNEMLİ
Önümüzdeki dönem yine volatil görünüyor. Rusya, Irak ve İsrail'de farklı sorunlar yaşanıyor. Gelişmekte olan piyasalar için önümüzdeki 6 aylık dönemde pek çok soru işareti var. ABD ve Avrupa ne yapacak, ona bakmalıyız. İtalya, Arjantin ve Portekiz’de problemler devam ediyor. Avrupa bir şekilde kendini toparlayamıyor. Likidite de gelse hızlanamıyor. Bu durum, ülkemizi önümüzdeki dönemde ciddi anlamda volatil hale getirebilir.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz