Krizin etkilerine rağmen müşteri sayısını her geçen gün arttıran bankaların hedefi müşteri sayısını katlamak.
2003 yılında 5 bin 600 olan şube sayısı Mart 2010’da 8 bin 984’e ulaştı. Bu dönemde banka müşterilerinin sayısı 15 milyondan 25 milyona çıktı. Bireysel bankacılığın çok geliştiği son yıllarda, ürün ve hizmetler de çeşitlendi. Kredilerden sigortaya, pazara sayısız ürün sunuldu. Bundan sonraki 10 yılın ise çok daha hareketli olması bekleniyor. Çünkü Türkiye’nin hala, yabancı yatırımların da bir numaralı nedeni olan, müthiş bir potansiyeli var. Her ne kadar son 7 yılda 3 binden fazla şube açılmış olsa da hala banka şubesi olmayan bölgeler bulunuyor. Toplam şube sayısının nüfusa oranı, Avrupa ortalamasının beşte birinden düşük. Avrupa Birliği ortalamasında 1 milyon nüfusa yaklaşık 580 şube düşerken Türkiye’de 1 milyon nüfusa düşen şube sayısı 110 civarında. Araştırmalar, Türkiye’de yaklaşık 6 milyon hanenin bankacılıkla ilişkisi bulunmadığını gösteriyor. Uluslararası danışmanlık şirketi BCG’nin analistlerinden Burak Tansan, “Bu rakam Türkiye’deki toplam hane halkı sayısının yüzde 37,5’ine işaret ediyor” diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?