"Rekabet yüksek kâr marjı düşük"

30’uncu yılında İş Leasing Genel Müdürü Mehmet Karakılıç ile sektörün 2018 büyüme rotasını ve gelişme alanlarını konuştuk...

3.09.2018 12:55:000
Paylaş Tweet Paylaş
"Rekabet yüksek kâr marjı düşük"


“YENİ İŞLERDE YÜZDE 10 PAYIMIZ VAR”

2017’DE BÜYÜDÜK
İş Leasing olarak 2017 yılını leasing alacaklarında yüzde 8,9 pazar payıyla kapattık. Fakat yeni yapılan işlerde yüzde 10’a yakın bir pazar payı elde ettik. Geçen yılı yeni iş olarak 662,5 milyon dolar işlem yaptık. TL olarak yüzde 18 ve dolar bazında yüzde 7,1 büyüdük. Sektörün dolarda yüzde 1 olan büyümesinin üzerinde gidiyoruz. Sektörde dördüncü sırada geliyoruz; üçüncü şirketle aramızda çok ufak bir fark mevcut.
6 BİN MÜŞTERİ Bu yılın ilk iki ayında da yeni işlerde iyi sonuçlar elde ediyoruz. Müşteri sayılarında pazar payımız son 3 yıldır artıyor. 2017 sonunda burada payımız yüzde 10,7. 6 binin üzerinde müşterimiz var. 15 şubemiz bulunuyor ve stratejimiz gereği her yıl daha çok müşteriye ulaşmaya çalışıyoruz.



“HEDEFİMİZ İLK 3’E GİRMEK”

ROTADAKİ ALANLAR
Büyüme stratejimiz için 3 yıllık plan yaptık. Planı her yıl revize edeceğiz. Amacımız, sürdürülebilir kârlılıkla büyüyerek sektörde ilk üç arasında yer almak. Sağlıksız kredi vermeden büyümek istiyoruz. Hedefimiz ağırlıklı olarak KOBİ’ler ve yenilebilir enerji projeleri olacak. Bugüne kadar toplam 104 MGW’lık GES ve RES projesini finanse ettik. Bu yıl da devam ediyoruz. 2018 yılında şirket olarak yüzde 10-15 aralığında büyürüz. Operasyonel leasing tarafına da bakıyoruz, otomobil ve cep telefonu, bilgisayar gibi teknolojik ürünlerde operasyonel leasing yapıp yapamayacağımıza bakıyoruz.
SADELEŞME YILI Ayrıca iş ve inşaat makineleri tarafında büyüme hedefimiz var. Burada satıcılardaki varlığımızı artırmayı çalışıyoruz, yoğun şekilde pazarlama satış ekipleri satıcıları ziyaret ediyor. Özel kampanyalar yapacağız. Gayrimenkul tarafında iddialı değiliz. Sağlık leasinginde iyi durumdayız, sağlık ürün grubunun toplam iş hacmimizde yüzde 11,30 payı var. 2018’i sadeleşme yılı ilan ettik, müşteriler açısından süreci en basit hale getirecek kurguyu oluşturmak için çalışıyoruz. Ayrıca bu yıl mobil tarafımızı geliştirmeye çalışacağız. Bugün müşterilerin üçte birinin altında bir kesimi mobil tarafı kullanıyor, zaman içinde artacak.




İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.