Dijitale kayışla fiyatlar düşecek

Eureko Sigorta Genel Müdürü Can Akın Çağlar, hayat dışı sigortacılığının geleceğini ve 2016 yılı öngörülerini anlattı...

18.03.2016 16:23:570
Paylaş Tweet Paylaş
Dijitale kayışla fiyatlar düşecek
Köklü bir değişim dönemi sigortacılık sektörünün tam kapısında bekliyor.” Bu görüş, sektörün önemli oyuncularından Eureko Sigorta Genel Müdürü Can Akın Çağlar’a ait. Son 8 yılda sektörde banka kanalının ağırlığının yüzde 5 arttığına dikkat çeken yönetici, bu trendin dijital kanalların gelişimiyle değişeceğine inanıyor. “Yakın gelecekte iş, tamamen dijitale kayacak. 25 yaş altı yeni jenerasyon, ev ve araba sahibi olmaya başladıkça dijital kanallarda ürün talebinde artış olacak” diyen Çağlar’a göre Türk sigorta sektöründe 5 yıl içinde dijital kanalın payı yüzde 5’in üzerine çıkacak. Deneyimli yönetici, dijitalde büyümenin kasko, konut, sağlık gibi bireysel ürünlerle geleceği öngörüsünde de bulunuyor. Çağlar,2016 yılı için de umutlu bir tablo çiziyor. Sektörün 2015’e paralel yüzde 15-20 arasında büyüme göstereceğini düşünüyor. Eureko Sigorta Genel Müdürü Can Akın Çağlar, hayat dışı sigortacılığının geleceğini ve 2016 yılı öngörülerini şöyle paylaşıyor:
* Sektör yıla nasıl başladı? Bu yıl sektörde nasıl büyümeler bekliyorsunuz?
 2016 sektör için geçen yıldan daha iyi başladı. 2015 yılında hayat dışı sigortacılıkta 27 milyar TL’yi aşan bir prim üretimi gerçekleşti. Yıllık yüzde 20, reel olarak da yüzde 10 büyüme yakalandı. 2007’de hissedarımız Achmea sektöre girdiği tarihte sigortacılığın GSMH’de payı binde 7’ydi, bugün yüzde 1,3’e kadar yükseldi. Ekonominin yüzde 4 büyümesinin beklendiği 2016’da sektörün 2015’e paralel yüzde 15-20 arasında büyümesini öngörüyorum.
* Bu yıl büyümede öne çıkan branşlar neler olacak?
 2015’te sektörde büyümeyi zorunlu trafik sigortası tetikledi. Trafik branşındaki büyümeyi çıkarırsak diğer işlerde, yangın, nakliyat ve sağlık alanlarında büyüme yüzde 10’lar civarında oldu. Oysa asıl bu branşlarda büyüme olması lazım. Sektörün yüzde 50’ye yakınını zorunlu trafik ve kasko oluşturuyor, diğer branşlarda paylar yıllar içinde aynı oluyor.
* Sektörde bireylerden tüzel müşterilere doğru bir kayış yaşanıyordu. Bu kayış, 2016’da da devam edecek mi?  
Türk ekonomisinde çok büyük şirketler finansın tüm ürünlerine erişimi biliyor, varlıklarını korumaya alıyor. Aynı şekilde bireyler de güçlerinin yettiği ölçüde sigortalanıyor. Ancak orta segment yani KOBİ’ler, hem sigortaya erişim noktasında zorlanıyor hem sigorta bilincine sahip değil. Önümüzdeki dönemde pazar, KOBİ tarafında büyüyecek. Bireysel branşlar dijital kanalla büyürken yangın, nakliyat gibi branşların büyümesi KOBİ’lerle olacak. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz