"Organik ve kârlı büyüme planımız var"

Axa, 13 yılın ardından Türkiye’de CEO’sunu değiştirdi. Mart ayında göreve gelen GUILLAUME LEJEUNE, her türlü rakamsal büyüme hedefi vermekten kaçınıyor. “Hedefim pazarda mevcut konumumuzu koruyarak, kârlılığımızı artırıp sürdürülebilir büyümeyi yakalamak” diyor. Fransız yönetici, ilk iş olarak Axa Group’un uluslararası gücüyle yurtdışında faaliyet gösteren büyük Türk şirketlerini portföyüne ekledi. Bu dönemde zorunlu trafik sigortalarında düzeltmelere gidildi. Prim üretiminde daha dengeli bir dağılım planlayan Lejeune, gelecek büyümelerinde tamamlayıcı sağlık ve eğitim sigortaları ile BES’in önemli fırsatlar olduğuna inanıyor.

7.09.2015 16:06:250
Paylaş Tweet Paylaş
"Organik ve kârlı büyüme planımız var"

“OLABİLDİĞİNCE TÜRK OLACAĞIM”
KÜLTÜRÜ ANLAMAK

Benim için ilk zorluk, kültürünüzü, insanları anlamak için mümkün olduğunca ve en kısa zamanda Türk olabilmek. Kültürünüzü, düşünme biçiminizi öğrenmek istiyorum.
TÜRKÇE ÖĞRENİYORUM
Türkçe’yi de bir-iki kelimeyle öğrenmeye başladım. Türkçe, bildiğim diğer dillere göre farklı kurallara, farklı dil yapısına sahip. Ama umutsuz değilim, zamanla öğrenmek için elimden geleni yapacağım. Ayrıca trafik konusunda zorlanıyorum. 

“FIRSAT ALANLARI: SAĞLIK VE EMEKLİLİK”
SAĞLIKTA ORAN YÜZDE 2

Pazarda önemli büyüme fırsatları bulunuyor. Sağlık sigortalarına olan ihtiyaç artıyor. Türkiye’de nüfusun sadece yüzde 2’si özel sağlık sigortasına sahip. Yüzde 20’sinin sağlık konusunda hiçbir sigortası bulunmuyor. Önemli açık olduğunu düşünüyorum. Son dönemde sektörde uygun fiyatlı tamamlayıcı sağlık sigortaları sunulmaya başlandı. Tamamlayıcı sağlık sigortalarının hem sigortalanacak kişi sayısı hem sigorta şirketleri için büyüyen bir alan olacağını öngörüyorum. Sağlık sigortaları Axa için de önemli bir büyüme alanı olacak.
BES’TE GELECEK PARLAK
 İkinci önemli alan, bireysel emeklilik sistemi, burada çok parlak bir gelecek görüyoruz. Devletin desteği devam eder ve gelecek regülasyonlar emeklilik şirketlerin para kazanmasını zorlaştırmazsa, BES de büyüme alanlarından olacak. Ben yıllar içinde Türk şirketlerinin işe girişlerde ücret paketinin içine özel sağlık sigortaları ve emeklilik planlarını da katacağını düşünüyorum. Bu nedenle de bu iki alanda önemli büyüme bekliyorum.
YENİ ÜRÜNLER VAR MI?
 Türkiye’de pek çok kişi, çocuklarının eğitim masraflarını karşılama noktasında endişe duyuyor. Aynı şekilde sağlık konularında nasıl daha iyi hizmet alırım sorusu soruluyor. Bu açıdan aileleri koruma adına yeni ürünler gelebilir. Türkiye pazarı varlıkları korumada iyi durumda, ama ailelerin ihtiyaçlarının korunması noktasında büyük ihtiyaç var. Ayrıca sigortalı konut sayısı az, ben burada da yeni ürünlerle gelişme olacağını düşünüyorum. Tabii yaşadığımız dijitalleşme süreci de sigortacılığın şeklini değiştirecek. İleride bu alanda da önemli ürünler ve müşteriler için yeni etkileşim imkanları göreceğiz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz