Alışverişin mobil profili

BKM, McKinsey&Company ile birlikte “Mobil Alışveriş ve Ödeme Alışkanlıkları” üzerine bir araştırma gerçekleştirdi.

15.02.2016 16:45:120
Paylaş Tweet Paylaş
Alışverişin mobil profili
Mobil ticaret son hızla büyüyor. Bu büyümenin arkasında birçok etken var. Örneğin tüketiciler mobil alışverişi ağırlıklı olarak hız, ürün araştırmasında sağladığı kolaylık ve kampanya fırsatları dolayısıyla tercih ediyor. Tablet sahipliği de mobil alışveriş eğilimini artırıyor. Mobil alışverişin ilk aşaması olan ürün araştırması/karşılaştırması esnasında tüketicilerin yarısına yakını fiyat karşılaştırması, 3’te 1’i de kampanya tekliflerini ve tüketici yorumlarını inceliyor. Dolayısıyla mobil ticarette öne çıkmayı hedefleyen şirketlerin tüketicilerin, fiyat ve kampanya fırsatlarını karşılaştırmasını kolaylaştıracak çözümler üretmesi ve tüketici yorumlarını daha görünür hale getirmesi gerekiyor. Mobil alışverişin ikinci aşaması olan satın alma/ödeme esnasında da hız ve kolaylık tüketiciler için kilit faktörler olarak öne çıkıyor. Mobil ödemenin önündeki en önemli bariyer ise tüketicilerin kişisel bilgilerinin çalınmasına ilişkin endişesi olarak öne çıkıyor, öyle ki mobil alışveriş yapan her 5 tüketiciden 4’ü kişisel bilgi hırsızlığından çekiniyor. Son olarak mobil alışverişin gelecekte daha sık barkod kullanımıyla büyüyeceği ve tüketicilerin mobil alışverişte daha yüksek tutarlara ulaşacağı öngörülüyor. 
Tüm bu saptamalar BKM’nin McKinsey&Company ile birlikte ve Ipsos araştırma şirketinin desteğiyle hayata geçirdiği “Mobil Alışveriş ve Ödeme Alışkanlıkları Araştırması””ndan...Araştırmanın detayları çok çarpıcı veriler içeriyor. İşte 1.550 kişinin katılımıyla hazırlanan ve Türkiye’de mobil alışverişin profilini ortaya koyan araştırmanın sonuçları...
ALIŞVERİŞ DAVRANIŞLARI 
Mobilden alışveriş yapma eğiliminin online alışveriş yapan kişilerde daha yüksek olduğu genel kabul gören bir görüş. Bununla birlikte, Türkiye’de interneti olan her 4 kişiden 1’i online alışveriş yaparken, online alışveriş yapan her 3 kişiden 1’i mobil alışveriş yapıyor. Türkiye’de mobil alışveriş yapan her 10 tüketiciden 4’ü sadece alışverişin ilk adımı olan ürün araştırması ve karşılaştırmasını yapıp ikinci adım olan satın alma için mobil dışındaki kanalları kullanıyor. Öte yandan mobil alışveriş yapan her 10 tüketiciden 6’sı alışverişin son adımı olan satın alma/ödemeyi de mobil cihaz kullanarak yapıyor. Bu 6 kişiden 5’i hem araştırma/karşılaştırma hem satın alma/ödeme adımlarını mobil kanallardan gerçekleştiriyor. Mobil cihazlar alışverişin araştırma/karşılaştırma aşamasında, ödeme aşamasına kıyasla çok daha yoğun kullanılıyor. Kullanım frekansları incelendiğinde her 10 tüketiciden 4’ü haftada en az 1 defa, 9’u ise ayda en az 1 defa mobil cihaz kullanarak ürün araştırması/karşılaştırması yapıyor. Öte yandan her 10 tüketiciden sadece 1’i haftada en az 1 defa, 5’i ise ayda en az 1 defa mobil cihaz kullanarak ödeme işlemi gerçekleştiriyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz