Ekonomist'in her yıl hazırladığı ‘Franchise 100’ araştırmasında, Türkiye’nin franchise veren en büyük 100 şirketinin büyüme hedefleri ve markaların yeni dönem yatırım planları ortaya kondu.
Her yıl yüzde 10-12 aralığında büyüyen franchise ekosisteminin 2025 yılında 60 milyar dolar büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Ekonomist'in her yıl düzenlediği ‘Franchise 100’ araştırmasında bu yıl da Türkiye’nin franchise veren en büyük 100 şirketinin büyüme hedefleri ve markaların yeni dönem yatırım planları ortaya konuluyor. Araştırmaya göre 100 şirket, 2025 yılı sonuna kadar 4 bin 431 şube açacak.
ANADOLU’DA BÜYÜME POTANSİYELİ
Önümüzdeki yıllarda öne çıkacak franchise konseptlerinde, tüketicilerin değişen taleplerine paralel olarak bazı yenilikler göreceğimize dikkat çeken Ulusal Franchising Derneği (UFRAD) Başkanı Prof. Dr. Mustafa Aydın, özellikle yapay zeka, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sürdürülebilirlik gibi konulara önem veren ve dijitalleşen dünya ile ilgili iş modelleri ön plana çıkarken, gıda sektörü başta olmak üzere perakende ve hizmet sektörlerindeki markaların hızla büyüme göstereceğini söylüyor...
100 şirketin bayilik koşulları, öne çıkan sektörler, araştırmanın detayları Ekonomist'in yeni sayısında.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?