Hepsiburada Nasdaq halka arzında 3,9 milyar dolar değerlemeye ulaştı

Hepsiburada'nın ABD Nasdaq borsasındaki halka arzı hisse başı 12 dolardan gerçekleşti. Halka arz büyüklüğü 738 milyon dolar olurken şirketin değerlemesi 3,9 milyar dolara ulaştı.

1.07.2021 14:25:000
Paylaş Tweet Paylaş
Hepsiburada Nasdaq halka arzında 3,9 milyar dolar değerlemeye ulaştı

Online alışveriş platformu Hepsiburada.com’un kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, Nasdaq Borsasındaki halka arzın hisse başı 12 dolardan gerçekleştiğini, değerlemenin 3,9 milyar dolara ulaştığını söyledi.

Çevrimiçi basın toplantısında konuşan Hanzade Doğan Boyner, “Halka arz gelirini sadece Türkiye’de değil yakın ve yüksek büyüme potansiyelli pazarlarda da hizmetlerimizi büyütmek için kullanacağız” açıklamasını yaptı. Doğan “Örneğin Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Doğu Avrupa’da güçlü pazarlar var” ifadelerini kullandı.

Halka arz büyüklüğü 738 milyon dolar

Franklin Resources Inc. iştirakinin de hissedarı olduğu, resmi ismi D-Market Elektronik Hizmetler ve Ticaret AŞ olan ve Nasdaq’da halka arz edilen ilk Türk şirketi olan Hepsiburada’nın halka arz büyüklüğü 738 milyon dolar oldu.

Bu büyüklüğe talep gelmesi durumunda ayrılan ek satış da dahil oldu. Şirketin sağladığı bilgilere göre 326 milyon adet hissesinin yüzde 20’sini 11-13 dolar fiyat aralığından halka arz eden Hepsiburada sermaye artırımı aracılığıyla net 470 milyon dolar elde edecek.

Halka arz koronavirüs önlemlerinin online alışverişte gelirlerin katlandığı bir dönemde yapıldı. Online perakendenin payı Türkiye’de toplam perakende içinde yüzde 10’u bulurken Avrupa’da bu oran yüzde 20 seviyesinde.

* Hepsiburada, Nasdaq halka arzında yaklaşık 4 milyar dolar değerlemeye ulaştı

Halka arz aynı zamanda Türk teknoloji şirketlerinin uluslararası çapta güçlü yatırımcı ilgisini çektiği ve milyarlarca dolar değerlemeye ulaştığı bir döneme de denk geldi.

Doğan, şirketin ana odağının müşteri tabanını koruyup uygulama içinde müşterilere HepsiFlight, HepsiPay ve HepsiGlobal gibi katma değerli servisler sunmak olduğunu belirtti. Doğan, Alibaba tarafından desteklenen Trendyol’un en büyük pazar payına sahip olması üzerine sorulan bir soruya “Daha fazla pazar payı değil müşterilere daha geniş hizmetler sunuyoruz” dedi. Doğan “inorganik büyüme hedefimiz yok ancak doğru fırsat ortaya çıkarsa değerlendiririz” diye konuştu. 


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz