Önemli an fırsatı

Google’ın yayımladığı “Önemli Anları Kazanın” raporu, şirketlere pazarlama anlamında önemli ipuçları veriyor.

15.02.2016 12:01:170
Paylaş Tweet Paylaş
Önemli an fırsatı
Artık online olmuyoruz, online yaşıyoruz.” Bu ifadeler, Google’ın ilgi çekici bilgiler sunduğu “Önemli Anları Kazanın” raporunda geçiyor. Google’ın raporu, akıllı telefon kullanıcılarının “önemli anlarını” analiz ederken şirketlere de bu anları yakalamaları için fırsat sunuyor. Rapora göre akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 92’si, belirli ürünleri satın alırken mobil cihazlarını kullanıyor. Akıllı telefonlarında araştırma yapanların yüzde 63’ü, o anda bilgiye erişebildiği için normalde düşünmedikleri bir markayı satın almayı düşünüyor, yüzde 54’ü gerçekten satın almayı gerçekleştiriyor. Kullanıcıların yüzde 71’i ise bir şirketin mesajının konuyla ilgili olmasının, markayla ilgili düşüncelerini etkilediğini söylüyor. İşte bütün bu “önemli anlar”, markaların pazarlama stratejileri için önemli taktikler veriyor. Kullanıcının beklentilerini ve isteklerini fark eden, buna göre politika üreten markalar, potansiyel müşterilerinin kararlarını etkileyebiliyor. Markaların mobil hale gelen hedef kitleyi etkileyebilecek doğrultuda kendilerini geliştirmesi gerektiğini ifade eden Google Asya Pasifik Bölgesi Performans Çözümleri Bölüm Başkanı Mahir Erkan, pazarlama stratejisi düzeyinde üç noktaya dikkat çekiyor: İçerik, hız ve reklam stratejisi… Erkan, bu stratejinin detaylarını şöyle anlatıyor:
EN KİLİT NOKTA
“Markaların sürekli mobil ve dinamik hale gelen hedef kitleyi, artık doğru yer ve zamanda yakalamak için cep telefonları aracılığıyla internet ile mikro etkileşim kurdukları önemli anlarda iletişim kurabilme yeteneklerini geliştirmesi gerekiyor. Önemli anların değerini kavrayan pazarlama profesyonelleri, Türkiye ile ilgili yayınlanan bu iç görülere istinaden hazırlık, altyapı ve pazarlama stratejisi düzeyinde üç noktada çabuk aksiyon alabilir. Bunlardan birincisi, hız… Mobil site ve uygulamaların ne kadar hızlı açıldıkları ve kullanılabildikleri, günümüzde gitgide daha önemli hale geldi. Şirketlerin, mobil site ve uygulamalarının altyapılarını kontrol edip geliştirmeleri, mobil cihazların odakta yer aldığı yeni dönem için kilit bir önem taşıyor. İnsanlar, mobilde bir hizmeti yıldırım hızıyla almak istiyor. “Hantal ve beceriksiz” mobil uygulamalar ya da siteler karşısında insanlar sabır göstermiyor. Google’ın bu konuyla ilgili yayımladığı “Hız Anahtar Mı?” başlıklı makalesinde, çevrimiçi kullanıcıların yüzde 60’ının, önceki yıllara göre daha hızlı satın alma kararı verdiğine dikkat çekiliyor. Eğer mobil site ya da uygulama yavaşsa kullanıcıların yüzde 29’u başka bir siteye ya da uygulamaya geçiyor. 
HIZLI DENEYİM İÇİN ÜÇ YOL 
Aynı makalede daha hızlı bir mobil kullanıcı deneyiminin sağlanması için şirketlere üç yol gösteriliyor. Bunlardan birincisi, adımları ortadan kaldırmak. Eğer bir mobil uygulamada çok fazla adım varsa kullanıcının hata yapma olasılığı artıyor. Adımları olabildiğince ortadan kaldırmak için de uygulamaya çağrı butonları eklemek, mobilin en büyük avantajı GPS’i etkili kullanmak ve tek tuşla ödeme kolaylığı sağlamak gibi öneriler sunuluyor. Örneğin Progressvie, mobil alacak talebi sürecini sadece 5 ekrana indirmesinin sonunda alacaklarının sayısını 7 kat artırdı. Ayrıca aplikasyonu içinde sonlandırılmış talep sayısı yüzde 35 oranında yükseldi. Makalede bahsedilen ikinci yol, müşterinin ihtiyaçlarının doğru analiz edilmesi. Markalar, müşterinin ne istediğini bildiğini zaman daha hızlı bir deneyim sunabiliyor. Araştırmalara göre akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 61’i, mobil siteler ve uygulamalar arasından konumlarına dair bilgileri özelleştiren uygulamaları satın almayı tercih ediyor. Eğer bir kullanıcı sizin mobil sitenizden daha önce bir satın alma yaptıysa ya da sepetine ürün bıraktıysa bu, onun ihtiyaçları hakkında çok şey bildiğiniz anlamına geliyor. Şirketler, geçmişteki davranışlarını iyi analiz ederek müşterilerini yönlendirerek daha iyi bir deneyim yaşatabilir. Üçüncü yol ise yükleme süresinin olabildiğince az olması. Eğer mobil aplikasyonunuzun ya da sitenizin yüklemesi uzun sürüyorsa dünyanın en güzel arayüzüne sahip olsanız bile müşteri sizi yetersiz görüyor. Kullanıcıların yüzde 40’ı, 3 saniyeden fazla beklemeye tahammül edemiyor. Mobilde hızın önemini anlatabilmek için bu oranı belirtmek yeterli. Örneğin Walmart kullanıcıları, 2014 yılında 7,2 saniye boyunca siyah bir ekranla karşı karşıya kaldı. Walmart bu konu üzerine odaklanarak bir yılın altında bir sürede sayfa yükleme süresini 7,2 saniyeden 2,9 saniyeye kadar azalttı. Walmart her bir saniye için yüzde 2 oranında artış yaşadı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz