Çin Seddi'ni nasıl aştılar

Türkiye'nin büyüyen şirketlerinin Çin'e giriş taktikleri...

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Çin Seddi'ni nasıl aştılar


ALARKO NUN GİRİŞ STRATEJİSİ
Alarko Holding Yönetim Kurulu Başkanı İshak Alaton’un da ortakları arasında yer aldığı Alvimedica, girişimsel kardiyoloji alanında Türkiye’nin ilk ve tek üretici şirketi. Şu an Çin dahil yaklaşık 40 ülkede faaliyette. Alvimedica CEO’su Cem Bozkurt, on binlerce hastanesi bulunan Çin’in her zaman hedeflerinde yer aldığını söylüyor. Bozkurt, Çin’e giriş nedenlerini şu sözlerle açıklıyor: “Çin, pazarı 25 milyonu bulan kardiyovasküler, 5 milyon taşikardi hastası ve 5 milyona yakın kalp krizi vakasıyla girişimsel kardiyoloji alanında her türlü yeniliğe ihtiyaç duyuyor. Bölgede yılda 200 bin açık kalp ameliyatı gerçekleşirken, 75 bin hastane ve 1.800 civarında girişimsel kardiyoloji laboratuarı bulunuyor. Her yıl girişimsel kardiyoloji alanında 230 binden fazla vakaya ise müdahale ediliyor. Çin medikal cihaz pazarında bu yüzden olmamız gerekiyordu."Alvimedica, 2010 yılında Çin’de ürün ruhsatlandırma konusunda danışman şirketlerle iletişime geçti. Bozkurt, bu süreçte yaşadıkları en büyük sorunun Avrupa, Latin Amerika, Ortadoğu ve Afrika bölgelerinde kabul gören ürün kalite testlerinin, Çin’de kabul edilmemesi olduğunu söylüyor. Alvimedica Asia-Pacific Co Limited adlı şirketlerinin açılışıyla birlikte, 2011’de Çin ve çevresindeki Tayvan ve Hong Kong’a ihracat amaçlı temsilcilik ofisleri ve dağıtım ağlarını kurduklarını belirtiyor. Şirket Şangay’da merkez ofis, Pekin ve Hong Kong’da yerel ofislerle ilk yapılanmasını gerçekleştirdi. Alvimedica Asya Pacific Holding ve holdinge bağlı şirketlerde şu anda 50’den fazla kişi çalışıyor. Bozkurt, “Çin pazarına girerken en doğru yaklaşımımız, her aşamada doğru lokal partner arayışımızdaki titizliğimiz oldu” diyor.

ORHAN, ÇİNLİ ŞİRKETİ ALDI
Orhan Holding, Kore, Rusya ve Hindistan’ın ardından 2012 başında Çin’de de üretime başladı. Grup şirketlerinden Nobel Otomotiv, Çin’in Fuzhou şehri merkez olmak üzere Liuzhou, Chongqing ve Haikou’da üretim faaliyetleri olan Fuzhou Rocket Enterprises Co. Ltd. adlı şirketin yüzde 51’ini satın aldı. Nobel Otomotiv böylece Çin’de 4 ayrı lokasyonda 250 çalışanıyla faaliyet göstermeye başladı. Şirket, Çin’de binek ve hafif ticari araçlarda kullanılacak olan akışkan transfer üniteleri, pedal sistemleri ve yakıt doldurma gibi parçaları üretip yine aynı pazara satıyor. Orhan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Orhan, Asya’da bulunma amaçlarını şöyle açıklıyor: “Biz Hindistan’a, Çin’e oradaki müşterilerimize hizmet vermek için, o pazarlara yönelik üretim yapmak için gidiyoruz.” Çin’in çok enteresan bir süreç yaşadığını söyleyen Orhan, pazarı şöyle değerlendiriyor: “Çin, BMW 7 serisinin en çok satıldığı ülke. Biraz marka olan ürünler alışveriş merkezlerinde Türkiye'den 3 kat pahalı satılıyor. Örneğin Starbucks çok pahalı ama Çinliler lüks hayat nasıl diye tadına bakmak için Starbucks’tan bir kere bir kahve içiyor. Zengin kesim farkı belli etmek için markayı ucuz bulursa almıyor.”

KİGILI SHOWROOM LA GİRDİ
Kiğılı, yaklaşık 12 yıldır Çin’le ticaret yapıyor. Çin’e asıl girişini ise 2011’in ilk aylarında gerçekleştirdi. Çin’e girişte farklı bir yapılanma modeli izlediklerini söyleyen Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem, “Çin’in ticari açıdan en hareketli şehirlerinden Gangzhou’da toplamda 5 bin metrekarelik alanda 4 showroom’la hizmet veriyoruz. Sonbaharda ise mağazalaşma çalışmalarımıza başlayacağız. Çin’in farklı şehirlerindeki alışveriş merkezlerinde mağaza yeri bakıyoruz. Çin pazarındaki hedefimiz Türkiye’ye oranla 5 yıl sonrasında da 10 kat büyümek” diyor ve ekliyor: “Yüksek nüfus, halkın gelirinin 3 kat artması, lüks tüketime talebin yükselmesi, tüketicilerin modayı takip etmesi, Çin’in ciddi bir pazar oluşu, tedarikçilerle ilişkilerimiz, tedarikçilerin bizi moda-kalite-fiyat anlamında önde gördüklerini ifade etmesi ve işbirliği teklifleri bizi bu pazara yönlendiren etkenler oldu.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz