Dimes de belirli dönemlerde odaklandığı ilgili ürüne yaptığı shopper
marketing aktivitelerini ortalama 2 ay boyunca devam ettiriyor. Dimes
Pazarlama Direktörü Ceyda Paydaş Turan, özellikle tadım aktiviteleri ile
destek verilen ürün satışlarında 2 ila 4 kata kadar artış olduğunu
ifade ediyor. Neden tercih ediliyor?
Shopper marketing'le bilinirlik artırmak, satın alma aksiyonunun
gerçekleşmesini sağlamak ve müşteri sadakati yaratmak hedefleniyor.
Capital'in anketine katılanların yüzde 50'si de shopper marketing'i
kullanmalarındaki en önemli nedeni "satın alma davranışlarını yönetmek"
olarak açıklıyor. Yüzde 31,8'i pazarlamanın bu türünün yeni ürün
lansmanlarına destek olduğunu belirtirken geri kalanlar da satış
artırmayı ve yeni müşteri kazanmayı amaçladıklarını söylüyor. Shopper
marketing'in anlık bir çözüm sunmadığını belirten Ogilvy Müşteri
İlişkileri Direktörü Elsa Altaras, shopper marketing uygulamalarının
algısal veya farklı bir nedenden kaynaklanan satın alma bariyerlerini
kırarak marka sadakatini artırdığını söylüyor. "Böylelikle uzun vadeli
bir ilişkinin başlamış oluyor" diye konuşuyor.
ERGÜN GÜNAY/ PEPSICO YİYECEK TİCARİ PAZARLAMA VE GELİR YÖNETİMİ MÜDÜRÜ "LİSTEDE OLMASAK DA SEPETE GİRMEYİ BAŞARIYORUZ"
POP ÇOK ÖNEMLİShopper
marketing için ekipman ve POP görselleri kullanmak çok önemli çünkü
tüketicilerin alışveriş listesinde olmasak bile bu görsellerle alışveriş
sepetine girmeyi başarabiliyoruz.
ÖZEL AKTİVİTELER Perakendeciye
özel tasarladığımız aktivitelerde ise yönlendirme tabelaları,
aktivitemizi duyuran panolar ve özel olarak tasarladığımız raf
giydirmeleri en çok kullandığımız yöntemler arasında.
DORİTOS BAŞARISI En
son gerçekleştirdiğimiz Doritos Akademi - Fritos lansmanımız bugüne
kadarki en kapsamlı shopper marketing aktivitemiz oldu. Televizyon
reklamı ile önce aktivitemizi duyurduk.
GONDOL GİYDİRMELER Mağaza
girişlerindeki alarm giydirmeler ve yönlendirme cut outları ile
başlayan alışveriş deneyimi mağaza içinde ürüne özel farklı teşhir
ekipmanları, ışıklı ve görseli değişen eğlenceli gondol giydirmeleri,
fotoğraf ve video çekimi aktivitesi ve anında sürpriz hediye kazanma
mekanizması ile tüm alışveriş sürecine dokunacak şekilde devam etti. BÜYÜME 2'YE KATLANDI Aktivitelerimizi, teşhir ve görsel ekipmanlarımızı
ulusal zincir müşterilerimizde alışverişçi profillerine
farklılaştırmaya çalıştık. En son gerçekleştirdiğimiz Fritos
lansmanımızın shopper marketing aktivitesi sayesinde Doritos markamızın
aktivite gerçekleştirilen mağazalarda büyümesini 2 katına çıkardık.