Şimdi hedef plansız alıcı!

Shopper marketing son 5 yılın en önemli trendlerinden biri....

1.01.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Şimdi hedef plansız alıcı!


Avantaj sağlıyor
Shopper marketing'in şirketlere sunduğu pek çok farklı avantaj da mevcut. Sütaş Grubu Pazarlama Başkanı Ergun Ermutlu, shopper marketing'in Sütaş'a kazandırdığı en önemli avantajın alışverişçilerle daha yakın bir bağ kurma fırsatını elde etmek olduğunu söylüyor. Unilever Ev Bakım Grubu Müşteri Pazarlama Direktörü Ali Fuat Orhonoğlu, shopper marketing uyguladıkları alışverişçilerin yüzde 30'unun en az bir kere ürünü almak üzere mağazaya geri geldiklerini belirtiyor. P&G de potansiyel müşteriye shopper marketing'le ulaşıyor. P&G Müşteri Takımları Pazarlama Müdürü İdil Serez Burian, shopper marketing kapsamında tüketiciye maksimum fayda sunan mekanizmalar üreterek potansiyel tüketicilere ulaştıklarını ifade ediyor.

Neler yapılıyor?
En çok gerçekleştirilen shopper marketing aktiviteleri, mağaza içi sergilemeler, reklamlar ve ürünleri test ettirme olarak sıralanıyor. Capital'in anketine katılan şirketlerin yüzde 23'ü POP'yi, yüzde 20,8'i tadım testlerini, yüzde 15,3'ü müşteri bağlılık kartlarını, yüzde 13,1'i de teknolojik araçları kullandığını ifade ediyor. Dimes de market içi tadım aktivitelerini yoğun olarak kullanan şirketlerden. Dimes Pazarlama Direktörü Ceyda Paydaş Turan, ürünlerini bir kez tadan kişinin satın aldığını ve tekrar satın alma oranlarının çok yüksek olduğunu söylüyor. "Dolayısıyla, market içinde kullandığımız POP'ler, tadım stantlarımız ve uygun olan noktalarda market içi radyo spotlarımız ile alışverişçinin dikkatini çekip, durduruyor ve ürünümüzü satın almaya ikna ediyoruz" diye konuşuyor. Coca-Cola da hem POP'leri hem mağaza içi çeşitli araçları etkin olarak kullanıyor. Coca-Cola Türkiye Pazarlama Direktörü Beyza Ergen, "Perakendeci ile birlikte geliştirdiğimiz ortak bir projede paket, sunum, promosyon olarak farklılaşırken; bir bakkalda, o ortamda bir alışverişçinin ilgisini çekebilecek bir pano ile kampanyamızı duyurabiliyoruz" diye konuşuyor.

EMİNE PURA/DOĞRUDAN PAZARLAMACILAR İLETİŞİMİ DERNEĞİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI
HANGİ SEKTÖRLER KULLANABİLİR?
EN ÇOK KULLANAN
Hızlı tüketim ürünleri, şu an shopper marketing'in en yoğun kullanıldığı sektör. Bununla birlikte satış noktasının olduğu her profesyonel alanda bu uygulama yapılıyor. Özellikle, perakende sektörü, yoğun alışverişçi trafiği, yüksek ürün çeşidi ve 3-5 saniye arasında değişen satın alma süresi nedeniyle shopper marketing'i yoğun kullanıyor.

MARKA DENEYİMİ Daha da kolay anlaşılması için şöyle diyebiliriz, nihai tüketicinin ürünü satın almak üzere bir satış noktasına gittiği, marka deneyimi yaşadığı her sektör shopper marketing'i ya çok ileri ya daha temel düzeyde kullanır. DP 2011 Ödüllerinde, Entegre Sahada Pazarlama Kategorisi'nde birincilik alan Lipton Piramit Poşet Çay Lansmanı alışverişçi pazarlaması dinamiklerine göre kurgulanmış başarılı bir örnek.

5 DUYUYA HİTAP
Piramit çayın şekli ve çekici kokusu üzerine kurulu bir mağaza içi stratejisi içeriyor. Mağazada, piramit şeklinde stant, LCD ekranda dönen reklam filmi, tadım aktivitesi, promotörlerin kıyafetleri ve ilk defa uygulanan koku makineleri ile alışverişçinin 5 duyusuna hitap ederek, markanın hedeflediği iş hedefleri yakalandı, alışverişçiye birebir marka deneyimi yaşatıldı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz