Zor yarış

“Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri” araştırmasının 16’ncısında dikkat çekici değişimler var...

31.01.2017 11:37:290
Paylaş Tweet Paylaş
Zor yarış

İDEAL ŞİRKET KRİTERLERİ Araştırmaya katılan yöneticilerden, şirketlerin beğeni ve prestij seviyesini belirleyen 19 kriterden üçünü seçmeleri de istendi. İdeal şirket kriterlerinde en önemli performans alanları olarak öne çıkan kriterler ise sırasıyla şöyle: “Kurumsal yönetim ilkelerine göre yönetilmeleri”, “çalışan memnuniyeti” “müşteri memnuniyeti”, “güvenilir şirket olma”, “hizmet veya ürün kalitesi”, “çalışanına sunduğu sosyal imkânlar, haklar ve ücret politikası” ve “bölgeye, ekonomiye iş gücü ve yatırımları ile katkısı”. Aksu, şirketlerin bu kriterlerde gösterdikleri başarıyla en beğenilenler arasına girdiklerini ve bunların ortak özellikleri olduğunu belirtiyor. Aksu, “Bazı şirketlerde bu özelliklerin 1 ya da 2 tanesi fark yaratmalarını sağlarken bazı şirketlerde ise bu özelliklerin pek çoğunun ya da hemen hepsinin çok başarılı bulunması daha da fark yaratmalarını ve ilk sıraları almalarını sağladı. Örneğin Koç Holding, bu özelliklerin hemen hepsinde elde ettiği başarıyla son yıllarda birinciliği kimseye kaptırmıyor” diyor.

BAŞARI NEREDEN GELDİ?
Beğeni liginde önemli başarı elde eden şirketler de dikkate değer. Sabancı Holding 3 basamak yükselirken Vestel, Doğuş Grubu, Migros ve Boyner Grup bu yıl ilk 20 arasına katıldı. Aksu, bu şirketlerin başarı nedenlerini şöyle özetliyor: “Ciddi sıçrama yapan ya da sıralamalara yeni giren şirketlerin özellikle ‘kurumsal yönetim ilkelerine göre yönetilmeleri’ ‘sorumlu ve duyarlı olmaları’ ve ‘çalışanlarına verdikleri önem ve değer’ kriterlerin de gösterdikleri performansın çok etkili olduğu görülüyor. Ancak sıralamalara yeni giren ya da yıllardır sıralamalarda olsa bile yeri sürekli değişen şirketlerle ilgili gördüğümüz enteresan bazı veriler söz konusu. Bu özellikteki şirketlerin, ideal şirket özellikleri arasında önemi daha düşük olan ‘pazarlama,- iletişim, teknolojik olma’ gibi kriterlerde elde ettikleri başarıyla ilk 20 sıralamasına girdiğini görüyoruz. Eğer bu özelliklerine ‘kurumsal yönetim ilkelerine göre yönetilme’, ‘toplumsal duyarlılık’, ‘çalışanlarına değer verme’ gibi çok önemli bulunan kriterlerden en az birinde çok başarılı performans yaratamazlarsa, sıralamalardaki yerlerinin sürdürülebilir olmayacağını söyleyebiliriz.” Aksu, sıralamalarda ciddi düşüş gösteren şirketlerin düşüşlerindeki en etkili konunun ise iş dünyasının çok önemli bulduğu performans alanlarında kaybettikleri puanlar olduğunu belirtiyor. Ayrıca bu kategorideki şirketlerin diğer performans alanlarındaki başarılarının uzun bir süre daha ilk 20 arasında kalacaklarını da gösterdiğini düşünüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz