BT'nin rotası değişti

Michael Rake, grubun son dönemde yaşadığı kritik değişimi, dünyadaki ve Türkiye’deki büyüme rotalarını Capital’e anlattı...

1.07.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
BT'nin rotası değişti


Capital: BT mobil kolu olmayan tek büyük oyuncu... Bu bir dezavantaj mı?
- Hayır, bir dezavantaj değil. Mobil alanda kâr marjları düştü. BT daha önce sahip olduğu Cellnet’i satarak bu alanı bıraktı. Bugün ise mobil, ilgi alanımızda değil. Bir noktanın altını çizmek istiyorum: BT dünyadaki herhangi bir şirketten daha çok kendini yeniden keşfetmiş bir şirket. Her ne kadar mobilde olmasak da BT’nin mobilde olması gerektiğine de inanıyoruz. Ancak bu mutlaka bir mobil network’e sahip olmayı gerektirmiyor. Mobiliteyi farklı birçok network üzerinden yaratabileceğimiz çok sayıda çözüm var. Örneğin iş ortaklarımıza mobil çözümleri çok iyi fiyatlarla sağlayabiliyoruz. Ayrıca gelecek bize bakır, fiber ve Wi-Fi bazlı iletişim çözümlerini bir arada sunacak.

Capital: Peki sabit hat için gerçekten bir gelecek var mı?
- Elbette. Evde kullanım için, fiber network üzerinden televizyon izlemek için de sabit hat gerekiyor. Hızlı fiber ile iyi kalitede yayıncılığa ulaşmak mümkün. İngiltere’de son 10 yıldır ilk kez son çeyrekte sabit hat kullanıcı sayısına 70 bin kişi daha eklendi. Çünkü İngiltere’de 4 milyon noktada, kullandığınız cihaz ister Ipad ister Blackberry olsun çok hızlı bir şekilde video ya da bilgi indirebiliyorsunuz. Bu teknoloji 3G’den çok daha iyi. Sabit hatta olanaklar da çok iyi. İnsanlar sabit hattın sunduğu bu olanaklardan dolayı bugün GSM kadar sabit hat kullanmaya başlıyor.

"YENİ BİR DÖNEM BAŞLIYOR"
KRİTİK HİZMET

Şimdi BT’de yeni bir değişim, yeni bir dönem başlıyor. Bu kez değişim büyümek üzerine olacak. Büyümek için global hizmetler önemli. Çünkü global hizmetler dünyanın dört bir yanındaki büyük şirketlere network sunuyor. Bu da kritik bir hizmet.
BÜYÜME ALANLARI
Bunu dünyada sadece 3 şirket yapıyor. Bu şirketlerden biri de biziz. BT olarak önümüzdeki büyüme döneminde Güney ve Latin Amerika, Güneydoğu Afrika ve Güneydoğu Asya ülkelerinde büyüyeceğiz.
TÜRKİYE’NİN POZİSYONU
Büyümeyi planladığımız ülkeler arasında Türkiye de çok önemli bir pozisyonda. Bu ülke büyük nüfusu, doğru demografik yapısı ile bizim için oldukça ideal ve önemli. Şirketi büyütmek için gerekli motivasyonumuz ve azmimiz de var.

Capital:
Rekabet son dönemde nasıl değişti? Sektörde son dönemde yaşanan en önemli değişim ne oldu?
- Telekomünikasyon sektöründe fiyatlarda önemli bir düşüş oldu. Eskiden sabit hatla telefon konuşması yapmak, iletişim kurmak oldukça maliyetliydi. Şimdi dünyanın birçok noktasında sabit telefon hattıyla konuşmak neredeyse bedava. Bizim rekabette maliyet yapımızı buna adapte etmemiz gerekiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz