Capital: BT mobil kolu olmayan tek büyük oyuncu... Bu bir dezavantaj mı?
- Hayır, bir dezavantaj değil. Mobil alanda kâr marjları düştü. BT daha
önce sahip olduğu Cellnet’i satarak bu alanı bıraktı. Bugün ise mobil,
ilgi alanımızda değil. Bir noktanın altını çizmek istiyorum: BT
dünyadaki herhangi bir şirketten daha çok kendini yeniden keşfetmiş bir
şirket. Her ne kadar mobilde olmasak da BT’nin mobilde olması
gerektiğine de inanıyoruz. Ancak bu mutlaka bir mobil network’e sahip
olmayı gerektirmiyor. Mobiliteyi farklı birçok network üzerinden
yaratabileceğimiz çok sayıda çözüm var. Örneğin iş ortaklarımıza mobil
çözümleri çok iyi fiyatlarla sağlayabiliyoruz. Ayrıca gelecek bize
bakır, fiber ve Wi-Fi bazlı iletişim çözümlerini bir arada sunacak.
Capital: Peki sabit hat için gerçekten bir gelecek var mı?
- Elbette. Evde kullanım için, fiber network üzerinden televizyon
izlemek için de sabit hat gerekiyor. Hızlı fiber ile iyi kalitede
yayıncılığa ulaşmak mümkün. İngiltere’de son 10 yıldır ilk kez son
çeyrekte sabit hat kullanıcı sayısına 70 bin kişi daha eklendi. Çünkü
İngiltere’de 4 milyon noktada, kullandığınız cihaz ister Ipad ister
Blackberry olsun çok hızlı bir şekilde video ya da bilgi
indirebiliyorsunuz. Bu teknoloji 3G’den çok daha iyi. Sabit hatta
olanaklar da çok iyi. İnsanlar sabit hattın sunduğu bu olanaklardan
dolayı bugün GSM kadar sabit hat kullanmaya başlıyor.
"YENİ BİR DÖNEM BAŞLIYOR"
KRİTİK HİZMET
Şimdi BT’de yeni bir değişim, yeni bir dönem başlıyor. Bu kez değişim
büyümek üzerine olacak. Büyümek için global hizmetler önemli. Çünkü
global hizmetler dünyanın dört bir yanındaki büyük şirketlere network
sunuyor. Bu da kritik bir hizmet. BÜYÜME ALANLARI
Bunu dünyada sadece 3 şirket yapıyor. Bu şirketlerden biri de biziz. BT
olarak önümüzdeki büyüme döneminde Güney ve Latin Amerika, Güneydoğu
Afrika ve Güneydoğu Asya ülkelerinde büyüyeceğiz. TÜRKİYE’NİN POZİSYONU
Büyümeyi planladığımız ülkeler arasında Türkiye de çok önemli bir
pozisyonda. Bu ülke büyük nüfusu, doğru demografik yapısı ile bizim için
oldukça ideal ve önemli. Şirketi büyütmek için gerekli motivasyonumuz
ve azmimiz de var.
Capital: Rekabet son dönemde nasıl değişti? Sektörde son dönemde yaşanan en önemli değişim ne oldu?
- Telekomünikasyon sektöründe fiyatlarda önemli bir düşüş oldu. Eskiden
sabit hatla telefon konuşması yapmak, iletişim kurmak oldukça
maliyetliydi. Şimdi dünyanın birçok noktasında sabit telefon hattıyla
konuşmak neredeyse bedava. Bizim rekabette maliyet yapımızı buna adapte
etmemiz gerekiyor.