Citi'nin yeni planı

Citibank Türkiye Genel Müdürü Serra Akçaoğlu, bireysel bankacılık departmanlarının satışı sonrası ilk defa konuştu ve yeni rotalarını anlattı.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Citi'nin yeni planı

Capital: Türkiye ihracata dayalı bir büyüme stratejisi izliyor. Siz burada nasıl bir rol oynamayı planlıyorsunuz?
- Dış ticarette de büyüme stratejimiz var. Türkiye, dış ticarette çok önemli bir konumda, çok natürel bir rolü var. Yakın geçmişte 60 şirket bölge merkezlerini Türkiye’ye taşıdı. Türkiye 4 saatlik uçuşla 56 ülkeye ulaşabiliyor, etrafındaki ülkelerin toplam GSMH’leri 25 trilyon dolar. 1,5 milyar kişiye ve 20 milyar dolarlık iş hacmine erişimi var. Biz de tüm bu artıların ışığında dünyada dış ticaret koridorları açtık. Burada strateji olarak dış ticaret alanında büyümek, yeni pazarlara girmek isteyen müşterilerimizin her zaman yanında olacağız. Biz Türk müşterilerimizin hangi ülkelerle dış ticaretinin daha fazla olduğunu analiz ettik ve buna göre dış ticaret yapılandırmalarını yaptık. Ticari ve kurumsal müşterilerimiz geldiklerinde hem mevcut pazarları inceliyoruz hem hangi yeni pazarlara açılabileceklerini analiz ediyoruz. O pazarlardaki banka genel müdürlerimizle şirketlerimizi bir araya getiriyoruz. Çin, Ortadoğu, Rusya ve Afrika için çalışmalarımız oldu, başka ülkelere de yapacağız.

Capital: Stratejinizin diğer ayaklarında neler var?
- Bunların dışında birinci ya da ikincil halka arzlarda da çok aktif bir bankayız. Halkbank’ın ikincil halka arzında danışmanlık rolü oynadık. Burada yatırımcıların yüzde 80’nin yabancı olması, katma değerimizi gösterdi. Türkiye’ye ciddi talep topladık, bizi mutlu etti. Hazine’nin sukuk ihracında da danışmanlık verdik. Türkiye’de halka açılma ve finansman konularında aktif rolümüzü sürdürmeye devam edeceğiz. Menkul kıymet saklamada da yüzde 45 payımız var. Bütün piyasadaki EFT hacminin yüzde 15’inden fazlasını Citibank Türkiye yapıyor. Burada lider konumumuz devam edecek. Tüm bu segmentlerde piyasa liderliği hedefliyoruz. Lider olduklarımızda liderliği korumak, lider olmadıklarımızda da büyüme stratejimiz var. Büyüme nakit yönetimi, dış ticaret ve finansmandan gelecek.

Capital:
Bu yıl kredilerde nasıl bir büyüme yakalayacaksınız?
- Türkiye’de 2,2 milyar TL kredi hacmimiz var. Ticari ve kurumsal tarafta çok kuvvetli bir mevduat bazımız mevcut. 4,9 milyar dolar mevduata sahibiz, yani fazlasıyla likit bir bankayız. Citi’nin Türkiye’de ana stratejisi, ülke ekonomisinin ihtiyacı olduğu alanlara destek vermek. Ülke olarak ihracatımızı artırmamız lazım. Bu nedenle bizim ihracat kredilerinde çok daha fazla desteğimizi göreceksiniz. Ayrıca Hermes, Coface, Exim gibi avantajlı ülke kredilerinde de Türkiye’de aktif rol oynamak isteriz. Türk bankacılık sektörünün sendikasyon, bono ihraçlarında da aktif rolümüz devam edecek. Citi Group’un dünyada sendikasyon kredileri toplamı 1 milyar doları aşıyor. Bu alanda da etkin oluruz. Bu yıl için toplam kredilerde yüzde 20 büyüme hedefliyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz