Kurucusu
olduğu Türkiye'nin en büyük internet yatırım şirketi Doğan Online ile
2,5 milyar dolarlık dev bir ciroya koşuyor. Önümüzdeki dönemde büyürken
ortaklık ve satın almanın yanında yeni iş fikirlerine de sıcak
baktıklarını ifade eden Boyner, "O fikirleri hayata geçirecek
girişimcileri bünyemizde görmek istiyoruz. 700 çalışanımız var. 2012'yi
1.000 çalışanla kapatacağız. Kendi çalışanlarımızı da birer ortak ve
girişimci olarak görmek istiyoruz" diye konuşuyor. Hanzade Doğan Boyner,
bundan 13 yıl önce Doğan Online'ı hayata geçirerek Türkiye'de önemli
bir girişimcilik başarısına imza attı. Online olarak kurduğu birçok
şirket ve portal sektörde ilk oldu. Zaman içinde internetin yaşadığı
dalgalanmalardan etkilenmeyerek Hepsiburada.com'u e-ticarette
Türkiye'nin en büyük şirketi yaptı. Bugün onun liderliğinde yoluna devam
eden Doğan Online, sektörünün yine en büyük kuruluşu. Toplam 700 milyon
TL'nin üzerinde bir ciro ve 700 çalışanla faaliyetlerini sürdürüyor.
Bugünlerde ise şirket önemli bir kırılım yaşamak üzere. Boyner de bu
konuda oldukça heyecanlı. "CEO'muz 'Yüzdelerle değil katlanarak
büyüyeceğiz' dedi, en büyük desteği de benden aldı. 2015'te 2,5 milyar
doları hedefliyoruz" diyor. Büyürken ortaklık ve satın almanın yanında
yeni iş fikirlerine de sıcak baktıklarını ifade eden Boyner, "O
fikirleri hayata geçirecek girişimcileri bünyemizde görmek istiyoruz.
700 çalışanımız var. 2012'yi 1.000 çalışanla kapatmayı planlıyoruz.
Kendi çalışanlarımızı da birer ortak ve girişimci girişimci olarak
görmek istiyoruz. Hayallerimiz o kadar büyük ve bizi heyecanlandırıyor
ki o hayallere her çalışanımızı ortak edeceğiz" diye konuşuyor. Boyner'e
göre e-ticaret de büyük gelişmelere gebe. Sektörün özellikle yabancı
yatırımcıların radarında olduğuna dikkat çekiyor. Bu durumun sektöre
etkisini, "E-ticaret alanına girmek isteyen çok sayıda girişimci var.
Biz de bu girişimcilerle ortaklık yapmaya sıcak bakıyoruz. Hatta
bugünlerde girişimciler sermaye sahiplerinden daha avantajlı durumda.
Sermaye doğru girişimcinin peşinden koşuyor, eskisi gibi değil"
sözleriyle anlatıyor. Doğan Online ve Doğan Gazetecilik Yönetim Kurulu
Başkanı Hanzade Doğan Boyner, e-ticaret yolculuğu ve Doğan Online'ı
hangi noktaya taşımak istediğine yönelik Capital'in sorularını
yanıtladı:
Capital: Sizin e-ticarete ilginiz nasıl başladı?
- 90'lı yılların ortasında, Goldman Sachs'ta çalışırken telekom ve
internet dünyası ile tanıştım. O zamanlar internet yeni yeni büyümeye
başlamıştı. Telekom şirketlerinin özelleşmeleri, piyasalardaki
deregülasyon sektörün en önemli gündem maddesiydi. Yahoo, dünyanın en
büyük medya şirketi olarak algılanıyordu. O yıllarda Yahoo, AOL Time
Warner'ın 2 katı değere ulaşmıştı. Amazon'un iş modelinin sürdürülebilir
olduğuna dair şüpheler vardı. Daha sonra bildiğiniz gibi 2001 krizi
geldi, balon patladı ve bir müddet yatırımcılar internetten uzak durdu.
2000'li yılların ortasından itibaren trend tekrar değişti ve internet
yatırımları müthiş ivme kazandı. Bu sektörde her birkaç yılda bir yıkıcı
iş modelleri ve teknolojiler ortaya çıkıyor. Artık internetin devleri
Yahoo ve AOL değil, Google, Facebook, Twitter. Hepsiburada gibi
şirketlerin perakendenin vazgeçilmez bir parçası olduğu da net. DOL'u
(Doğan Online) 1999 Ekim ayında kurduk, 10 yılı aşkın bir süredir
istikrarlı bir şekilde yatırım yapıyoruz. Doğan Grubu olarak,
konvansiyonel bir medya şirketi olmaktan yeni yüzyılın iletişim şirketi
olmaya giden yolun ortasında internet oturuyordu. Bu vizyonla yola
çıktık. Bugün geldiğimiz işlem hacmi, trafik ve üye sayısı dünyada
sayılı şirketin erişebildiği noktada.