İnternet basın için fırsata dönüşecek

Ayşe Sözeri Cemal ile reklam sektörünü ve sektördeki son gelişmeleri ve Hürriyet'in bu gelişmeler karşısında nasıl aksiyonlar aldığını konuştuk

1.05.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İnternet basın için fırsata dönüşecek


Capital:Reklamveren alışkanlıklarında medya yatırımlarında geçtiğimiz yıllarda ortaya çıkan en önemli gelişmeler, trendler, eğilimler neler?
- Tablet ve akıllı telefon kullanımındaki artış, dijital medyanın hızla büyümesine ve özellikle sosyal medya kullanımının artmasına neden oldu.

Capital:Medya yatırımlarında yine en büyük pay yüzde 56 gibi bir oranla TV'nin oldu, yüzde 25 gibi bir oranla da basın ikinci sırada yer alıyor. Sizce önümüzdeki yıl ve sonrasında medya yatırımlarının dağılımı bu şekilde olmaya devam eder mi?
- Önümüzdeki yıllarda yaşanacak en temel değişiklik dijitalin pazar payında görülecek. Dijitalin hızla büyümesine rağmen basını yakalaması yakın bir zamanda olmayacak. TV'de ise önümüzdeki dönemde daha fazla büyüme öngörmüyoruz, mevcut pazar payını koruyacak.

Capital:Basının reklam yatırımlarındaki yeri ve önemi nedir? Mecra, reklamverenin beklentilerine yanıt vermek için nasıl bir dönüşüm yaşıyor?
- Reklamverenlerin tümüne baktığımızda basının en çok tercih edilen ikinci mecra olduğunu, ancak bazı lokomotif sektörler açısından baktığımızda ise birinci mecra olarak tercih edildiğini görüyoruz. Bu sektörlerin öne çıkanlarını inşaat, turizm ve perakende sektörleri olarak sayabiliriz. Değişen koşullara ve artan rekabet ortamına bağlı olarak farklılaşan reklamveren beklentilerini daha yakından takip etmemiz gerekiyor. Bu nedenle yayınlarımızın içeriğini sürekli geliştiriyoruz. Online-offline entegrasyonunun dünyadaki en iyi uygulamalarının Kuzey Avrupa ülkelerinde, Almanya ve Amerika'da yapıldığını görüyoruz.

Capital:Dijitalin mecra yatırımlarından aldığı pay yüzde 8'e ulaşmış durumda... Bu yıl ve önümüzdeki yıl dijitalin yüzde 40 oranında büyümesi bekleniyor. Yıllardır söylenir biz de soralım, dijital, basın için tehdit mi avantaj mı?
- Öncelikle burada bir noktanın altını çizmek gerekiyor. Yüzde 8 sadece banner ve display reklamı ifade ediyor. Bu orana internet reklam pazarının yarısını oluşturan arama motorlarında yapılan harcamayı dahil edersek, internetin pazar payının yüzde 13 olduğunu söyleyebiliriz. İnternet ilk bakışta tehdit olarak görülse de doğru iş modelleri ile gazete için fırsata dönüştürülebilir. Buradaki en büyük avantaj, internet ve dijitalin basılı mecra ile entegre edilmeye ve birlikte birçok yenilikler gerçekleştirmeye uygun mecralar olmaları.

Capital:Reklam pastasının büyümesi için neler yapılmalı? Mecralara ve reklamverene düşen sorumluluklar neler?
- Reklam pastasının büyümesindeki en önemli sorun, reklamverenlerin büyük bir çoğunluğunun reklam yatırımlarını adı üstünde bir yatırım olarak değil harcama olarak görmesi, ekonomik konjonktürdeki en küçük dalgalanmada reklam yatırımlarını kısması olarak özetlenebilir. Mecralar ise tüketici davranışlarındaki, trendleri, buna bağlı olarak pazarda oluşan talepleri çok daha yakından takip etmeli ve bu beklentilere cevap verecek çözümler üretmeli. Bunları yapabilmenin anahtarı da, dinamik bir yapıya sahip olmak ve değişime çabuk adapte olabilmek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz