Öncelik Ege'de uzun vadede yayılacağız

Tesco Kipa CEO’su Jeff Adams, Türkiye’deki büyüme yolculuklarını, bundan sonraki hamlelerinin neler olacağını anlattı.

1.04.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Öncelik Ege'de uzun vadede yayılacağız


Capital: Peki bugün Tesco Kipa’nın nasıl bir Türkiye stratejisi var? Bu pazardan beklentileriniz, hedefleriniz neler?
- Biz birçok farklı formatta büyümeyi hedefliyoruz. Bu, en büyük olacağız anlamına gelmiyor ama bazı konularda “en iyisi” olacağız. Örneğin, müşteriyi dinlemek ve bizden beklenilenlere cevap verebilmek konusunda en iyi olmak niyetindeyiz. Bu da alışveriş deneyimini farklılaştırmaya çalışmak, sadakati artırmaya yönelik çalışmalara odaklanmak demek. Halkın bir parçası olacağız. Müşterilerimizi ilgilendiren alanlara gücümüzü koyacağız. Benim bütün amacım satış figürleri, pazar payları, sepet ölçüsü ya da mağazanın sayısı değil. Amacım, Kipa’yı çalışılacak mükemmel bir yer, mükemmel bir alışveriş noktası ve mükemmel bir komşu yapmak.

Capital: Türkiye’de Tesco nasıl bir büyüme stratejisiyle hareket edecek? 24 ilde varsınız, bundan sonra nerelere gideceksiniz?
- Büyüme planlarımız dahilinde 3-4 yıl yine Ege Bölgesi’ne odaklanacağız. Uzun vadede Türkiye’nin farklı bölgelerine de yayılacağız ama kısa vadede bu tip bir yatırım şu anda söz konusu değil. İstanbul bizim için çok önemli. Zaten İstanbul’da mağaza açmaya başladık ve bu yatırım devam edecek.

Capital:Büyümenizde itici güç ne olacak?
- Pazarın kendisi büyümedeki en itici güçlerden biri. Türkiye’de modern ticaret hala pazarın çok küçük bir parçası. Büyüme potansiyeli çok büyük bir sektördeyiz. Bu durum bizim enerjimizi yüksek tutuyor ve büyüme stratejimizdeki itici gücü oluşturuyor.

Capital: Türkiye’de organize pazarda güçlü yerel, bölgesel oyuncular var. Siz onlarla nasıl rekabet ediyorsunuz? Gelecekte nasıl farklılaşacaksınız?
- Perakende sektörü, dünyanın her yerinde çok rekabetçi bir alan. Böyle bir ortamda sadece bir alanda rakiplerinizle mücadele edemezsiniz. Mutlaka farklılaşacağınız yerler, rekabet gücünüzü kullanabileceğiniz, diğerlerinden farklı stratejileriniz olacaktır. Ancak şöyle bir sorun var ki perakende sektöründe kopyalamak pazarın getirdiği dezavantajlardan biri... Siz farklı bir hizmet bile sunmaya kalksanız, o hizmetiniz kopyalanabilir. Yapmanız gereken şey, sürekli inovasyon gerçekleştirmek. İnsanların burada çalışmaktan zevk duyacağı, yaratıcı bir iş ortamı sunmak çok önemli.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz