Tüketiciyi sosyal medyada izliyoruz

Tijen Armağan, Teleperformance’ın Türkiye ve dünyadaki faaliyetlerini ve CRM alanında yaptıkları çalışmaları anlattı.

1.07.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Tüketiciyi sosyal medyada izliyoruz
Çağrı merkezleri ilk kez 1960’larda ABD’de, müşterilerin istek ve şikâyetlerini iletebilmeleri amacıyla kuruldu. O günden bu yana da gelişimini sürdürüyor. Sektörün en eski kurumlarından biri olan Teleperformance ise 1978’de Fransa’da faaliyete başlamış sektörün öncü oyuncularından biri. Teleperformance Türkiye Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Tijen Armağan, şirketin sektöre paralel bir hızla büyüdüğünü söylüyor. Hükümetin 2023 vizyonu çerçevesinde, dış kaynaklı çağrı merkezi sektörünün 100 milyar TL’lik bir pazara ulaşma kapasitesine sahip olduğunu belirtiyor ve “Her geçen gün büyüyen böylesi devasa bir pazarda Teleperformance Türkiye olarak güçlü altyapımız ve yenilikçi vizyonumuzla CRM alanında öncü olmaya devam edeceğiz” diye konuşuyor. Tijen Armağan, Teleperformance’ın Türkiye ve dünyadaki faaliyetlerini ve CRM alanında yaptıkları çalışmaları ise şöyle özetliyor:

CİDDİ GELİR KAYNAĞI

“Özellikle Çin ve Hindistan gibi ülkeler için ciddi bir gelir kaynağı teşkil eden çağrı merkezleri artık strateji, insan
kaynağı ve teknolojiyi en etkin şekilde bir araya getirerek hizmet etmenin, müşteri memnuniyetini artırarak CRM’i geliştirmenin yollarını arıyor. Teleperformance olarak uluslararası 35 yıllık deneyimimizle telekomünikasyondan kablo, uydu, genişbant ve ISO’ya, teknoloji ve elektronikten finansa, enerjiden medya ve eğlenceye, kamudan sigortaya, seyahat ve turizmden sağlık, kişisel bakım ve ilaç sanayiine, perakendeden e-ticarete kadar pek çok farklı sektörde uluslararası platformlarda faaliyet gösteriyoruz. Çağrı merkezleri, günümüz ekonomisinin en önemli unsuru olan “tüketici”nin ilgilendiği ürüne en hızlı ve kolay biçimde ulaşmasında, ürünü satın almadan önce ve aldıktan sonra ürünle ilgili sorularına en doğru şekilde yanıt bulmasında önemli bir rol oynuyor. Teleperformance olarak Türkiye’deki 3 lokasyonumuzda (İstanbul’da 2, Uşak’ta 1) CRM hizmetlerimizi veriyoruz.

İNSAN İÇİN İNSAN STRATEJİSİ
Teleperformance’ta, ‘İnsanlar için insanlarla çalışıyoruz’ global felsefesiyle hizmet veriyoruz. Olumsuz tüketici yorumlarının takibi, çalışan faaliyetlerinde verimlilik artışı, müşteri anketleri ve araştırmalarla tanımlanan ‘riskli’ grupların yakından izlenmesiyle müşteri memnuniyetinin en üst seviyeye taşınmasını amaçlıyoruz. Bu sayede hizmet kalitemiz ar tarken buna bağlı olarak kârlılığımız da yükseliş gösteriyor. Katma değerli CRM çözümlerimizle her tür medya ortamında iş ortaklarımızın yanındayız. Telefon, e-posta, Web-chat, Facebook, Twitter, web forumları gibi şu an teknolojinin imkân tanıdığı her türlü platformda yer alarak doğrudan cevap, takip ve görüntüleme yapabiliyor, Radian6 ve RightNow gibi araçlar kullanarak en doğru analizlere ulaşabiliyoruz. Müşteriye tek noktadan ve tek ağızdan ulaşmanın çok önemli olduğu unutulmamalı.~
Müşteri memnuniyetini en çok etkileyen unsurlardan olan gizlilik ve güvenlik de Teleperformance’ta, ISO 27001 ve PCI (Kredi Kartı Endüstrisi Sertifikası) ile güvenceye alınmış durumda. Teleperformance’ın Uluslararası Şirket İçi Kalite Metodolojisi’ni (TOPS) belirleyen ilkelerimiz, tutarlı yönetim süreçleriyle yeni müşteri kazanımını, mevcut müşterilerimize yeni çalışma alanlarında hizmet sunmayı ve insan odaklı yaklaşımı desteklerken, hem disiplinli hem de esnek bir yapının kurulmasına olanak tanıyor.

FARKIMIZ NEREDE?
Çağrı merkezi sektöründe Teleperformance Türkiye’nin farkını en çok ortaya koyan, Teleperformance Grup’un dünyada geliştirdiği hizmetleri Türkiye’de yerelleştirerek müşterilerimize sunuyor olmamızdır. Bunlardan ilki geçen yıl tanıtımını yaptığımız Platinum projesi. Platinum, yüksek servis kalitesi güvencesiyle, her müşterimizin kendi tüketicisiyle ilgili kişiselleştirilmiş bilgilere doğrudan ulaşabilmesine olanak tanıyan bir sistem. Böylece, dış kaynaklı çağrı merkezi servis sağlayıcıları arasında ortaya çıkan müşteri ilişkilerinde segmentasyon anlayışına ve her bir segmentte yer alan müşteri ihtiyaçları için özel olarak hizmet geliştirme ihtiyacına bir çözüm üretmiş olduk. Platinum sayesinde, tüketicisiyle doğrudan iletişim kurmak isteyen şirketler Ana Performans Göstergeleri’nin (KPI) bir adım önüne geçme şansına sahip oluyor. Teleperformance Türkiye olarak Platinum servisimizin özellikle mobil iletişim, teknoloji, elektrik-elektronik ve finans sektörlerinde yoğun bir biçimde fayda sağlayacağına inanıyoruz. Tanıtımını bu yıl gerçekleştirdiğimiz bir diğer hizmetimiz de e-Performance Sosyal Medya çözümümüz. Bu uygulamayla müşteri hizmetlerinin her noktasına hâkim bir yapı oluşturduk. Artık sosyal medyada da tüketicilerinizin fısıltı takibini yapıyor, müşteri hizmetlerinden edindiğimiz bilgiler doğrultusunda analizlerini yapıyor ve tüketicilerle güçlü ilişki kuruyoruz.

İŞSİZLİK SORUNUNA ÇÖZÜM

YAKIN KIYI ÇÖZÜMLER
Teleperformance olarak, Nearshore (Yakın Kıyı) çözümler aracılığıyla global standartlarda yerel mükemmellik ilkesi çerçevesinde hizmetlerimizi sürdürüyoruz. Kullanıcılar için düşük iş gücü maliyeti getiren ve artan işsizlik sorununa çözüm sağlayan bu çağrı merkezi uygulamaları, Avrupa’ya kültürel uyumluluk gösteren ve eğitimli, dinamik genç nesliyle öne çıkan Türkiye’de giderek daha çok yaygınlık kazanıyor.
TÜRKİYE AVANTAJLI
Avrupa’nın Yakın Kıyısı’nda yer alan Türkiye gibi ülkeler, coğrafi yakınlıkları, esnek iş gücü kanunları ve iyi eğitimli yabancı dil bilgisine sahip çalışan kitleleriyle bu sektör için çok uygun bir zemine sahip bulunuyor. Ayrıca, farklı kültürlere mensup müşterilerin ihtiyaçları da böyle Yakın Kıyı çalışmalarıyla daha hızlı, daha etkin bir şekilde çözümlenebiliyor.
2023 VİZYONUNA DİKKAT
Hükümetimizin belirlediği 2023 vizyonu çerçevesinden bakınca, dış kaynaklı çağrı merkezi sektörünün 100 milyar TL’lik bir pazara ulaşma kapasitesine sahip olduğunu söyleyebiliriz. Her geçen gün büyüyen böylesi devasa bir pazarda Teleperformance Türkiye olarak güçlü altyapımız ve yenilikçi vizyonumuzla CRM alanında öncü olmaya devam edeceğiz.”


Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz