"YENİ HEDEFİMİZ 3 YILDA 3,5 KAT BÜYÜME"

Koton, pazarda oyunun kuralları değiştikçe kendisi de dönüşen, bir anlamda zamanın ruhunu yakalayan markalardan… Zaten Koton Yönetim Kurulu Eşbaşkanı GÜLDEN YILMAZ’a göre başarının ardında da bu yatıyor. “Doğru zamanda doğru yerde olduk. Boşlukları gördük ve doldurduk” diyen Yılmaz, ekliyor: “Pazarı doğru analiz etmemiz, kendimize yeni bir yön verme konusunda çok etkili oldu. Gelecekte de böyle olacak.” Gülden Yılmaz’ın bu motivasyonu, markanın hedeflerine de yansıyor. Şirket, 3 yılda 3,5 kat büyümeyi ve 30’uncu yılı olan 2018’e 6 milyar TL ciroyla girmeyi planlıyor.

25.02.2015 16:12:440
Paylaş Tweet Paylaş
"YENİ HEDEFİMİZ 3 YILDA 3,5 KAT BÜYÜME"

* Bu kritik kararın ardından nasıl bir yol haritası çizdiniz?
* Önce müşterimizi anlamaya karar verdik. Hayatımıza danışmanlar girdi. 2001 yılında, zamanına göre çok iyi örneklemli, çok ciddi bir müşteri profili ve ihtiyaçları araştırması yaptırdık. Temelde şunu sorduk: “Bir hazır giyim moda markasından ne beklersiniz?” Böylece müşterimizin kim olduğunu anladık. Müşteri şunu söyledi: “Bol çeşit istiyorum. Rahat ve ferah mağaza ortamları istiyorum. Bu ürünleri makul fiyata satın almak istiyorum.” Tüm stratejimizi bu 3 sac ayağı üzerine oturtacak şekilde rotamızı belirledik. Daha sonra ürün hızımız çok arttı. Tasarıma çok ciddi yatırım yaptık. 
* Koton, “hızlı moda” kavramıyla erken tanışan ve buna çok erken adapte olan bir marka. Bunu nasıl sağladınız? 
* Zaman içinde hep şöyle bir iddiamız oldu: “Biz moda tarafını çok iyi yapmalıyız” dedik. İkincisi de bunu hızlı yapmaktı. Yani fast fashion’ı Türkiye’de tam anlamıyla uygulayan bir marka olma iddiamız vardı. Olduk da… Bu da ancak, trendi önceden fark etmekle, müşterinin neyi isteyeceğini öngörmekle olabiliyor. O da dünyayı takip etmekle ve müşterinizi tanımakla mümkün. Ben hala çok daha iyi moda yapmamız gerektiğini düşünüyorum. Bu konuda hiçbir şekilde tatmin olmuyorum. Daha iyisini, daha güzelini yapmalıyız.
* Bugünlere gelirsek, şu anda Koton’un büyüme stratejisinin odağında ne var? 
* 2010’dan itibaren çeşitlilik stratejisine odaklandık diyebilirim. Yeni ürün gamlarına girdiğimiz (line extention) için ürün sayısı çok hızlı büyüyor. Artık gelişimi ve büyümeyi, line’ları geliştirerek, ürünleri çeşitlendirerek yapıyoruz. Bu size hem yeni bir müşteri kitlesi kazandırıyor, hem müşterinizin bağımlılığını artırıyor. Böylece Koton da müşterinin her alandaki ihtiyaçlarına cevap veren bir marka haline geliyor. Koton Kids, Koton Jeans, Koton Beauty çıktı. Ürün portföyümüze kozmetik, iç giyim ve plaj kıyafeti girdi. Bu sezon Koton Baby geliyor, renkli kozmetik gelecek. Bu konuda kendimizi çok geliştirdiğimizi düşünüyorum. Şu anda Koton Jeans’in ciromuzdan aldığı pay yüzde 13-15 arasında. Bugün “Koton make-up yapalım” dediğimizde bir marka nasıl geliştirilir çok iyi biliyoruz.
* 2014 Koton için nasıl geçti? Mağaza sayınız, cironuz nereden nereye geldi?
* Son 3 yıldır her yıl yüzde 40-45 bandında büyümeyi başarıyoruz. 2014’te de yüzde 45 büyüdük. Yıl sonu ciromuz 1,7 milyar TL oldu. 2014 sonu itibarıyla çalışan sayımız 6 bin 400. Şu anda 25 ülkede varız. Mağaza sayımız yurtiçi ve yurtdışı toplam 392 oldu. Kendi mağazalarımız daha ağırlıkta. Çünkü son yıllarda hem yurtiçinde hem yurtdışında büyük metrekareli mağazalara yöneldik. Bu da daha büyük yatırım gerektiriyor. Operasyonları her yönüyle kendimiz yönetmek istediğimiz için bu şekilde ilerliyoruz. Böylece daha aktif ve verimli olduğumuza inanıyorum. Üretim ayağında ise Türkiye ağırlıklı çalışıyoruz. Ürünlerimizin yüzde 75’i burada üretiliyor. Biz üretmiyoruz ama buradaki üreticilerden tedarik ediyoruz. Yüzde 25’i ise Uzakdoğu’dan. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz