Sinpaş GYO, son yıllardaki hızlı büyümesiyle dikkat çekiyor 2007'de halka açılan şirket, özellikle bu arzdan sonra büyüme hızını artırdı. Halka açılmanın hem büyüme hem kurumsallaşma açısından kendilerini çok olumlu etkilediğini belirten Sinpaş GYO CEO'su Ömer Faruk Çelik, bunun nasıl olduğunu şöyle anlatıyor: "Halka arz olduğumuzda elimizde 5 proje vardı. O dönem yatırımcıya, 'Biz yılda 500-600 ev satar, 150-200 milyon TL ciro üretiriz, buradan da yüzde 20 kâr elde ederiz' dedik. Kriz öncesinde 385 milyon TL gibi bir halka arz geliri aldık. Bunu da şirketin sermayesine ekledik ve şirketi büyüttük. Kriz geldiğinde kasamızda dünyanın parası vardı."
Krize bol nakitle giren Sinpaş GYO, bu nakdi kullanarak arazi portföyünü geliştirdi. Proje sayısını artırdı. Yatırımcıya 500-600 ev satmayı vaat ederken satış yaptıkları ev sayısının 1.500'e ulaştığını belirten Çelik, "Ciromuz da 600 milyon TL'ye çıktı" diyor. Geçtiğimiz yıl da 1.100 ev satan ve 500 milyon TL'lik ciro elde eden Sinpaş GYO, bu yıl da 1.500 ev satmayı planlıyor. Çelik kârlılıkta rekor kıracakları bir yıl yaşayacaklarını ifade ediyor. Kârın nereden geleceğini de şu sözlerle açıklıyor: "2011'de hiç ev satmasak bile geçmiş yıldan sattığımız evleri teslim edeceğimiz için kâr patlaması yaşayacağız. Bugün satacağımız ev 20l3 bilançosu için önemli. Biz 2013 ve 2014'ün bilançolarını oluşturmak için 2 bin ev satmak ve cirolarımızı da 800 milyon TL'lere doğru tırmandırmak istiyoruz."
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?