1999’da kurulan Turkcell Global Bilgi, bugün yüzde 45 pazar payıyla Türkiye’nin lider müşteri ilişkileri yönetim merkezi. Türkiye’de 10, yurtdışında 3 çağrı merkezi olmak üzere toplam 13 ayrı lokasyonda hizmet veren şirket, 500’ü yurtdışında toplam 7 bin 500 kişiyi istihdam ediyor.
Son 4 yıldır şirkete Bahadır Pekkan liderlik yapıyor. Türkiye lokasyonlarını İstanbul, İzmir, Erzurum, Diyarbakır ve Eskişehir olarak sıralayan Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan, “Yurtdışında ise Ukrayna’da 2, Belarus’ta 1 olmak üzere 3 ayrı lokasyonumuz bulunuyor. Ukrayna operasyonlarımız 2010 yılında yüzde 63’lük bir büyüme göstererek pazarın en hızlı ve en çok büyüyen çağrı merkezi oldu. Buna paralel olarak pazar payında da lider duruma yükseldi” diyor.
Son birkaç yıldır Global Bilgi önemli bir büyüme kaydediyor. 2009’da cirosunu yüzde 65 artıran şirket, 2010’da da yüzde 50 büyüdü.
Bunu özellikle iş geliştirme faaliyetleriyle sağladıklarını ifade eden Pekkan, iş geliştirme kapsamında gerçekleştirdikleri ilklerin de önemli olduğunun altını çiziyor. “Türkiye’nin doğusuna ilk teknoloji yatırımını Erzurum ve Diyarbakır çağrı merkezlerimizle biz yaptık. Yurtdışına da yatırım yaparak hizmet vermeye başlayan ilk Türk çağrı merkezi yine Turkcell Global Bilgi. 2009’da Türkiye’de halen ilk ve tek olan, işitme engelli müşterilerimize işaret diliyle görüntülü hizmet sunmaya başladık. 2010’da evden çalışan müşteri temsilcileri ‘Home Agent’ uygulamasını başlattık” diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?