Ömür Şengün, Allianz’da bireysel sigortaların başında. Hayat, sağlık, kaza, bireysel emeklilik gibi çeşitli branşlarda toplam üretimin yüzde 65’ini yönetiyor. Nisan 2009 sonu itibarıyla bu, 335 milyon TL’lik bir hacme karşılık geliyor.
Allianz, yıl başından bu yana ürünlerden acentelere bir dizi alanda çeşitli çalışmalar yapıyor. Şengün, “Bu yılı mutfakta geçiriyoruz. Büyümeyi 2010’un ikinci yarısından itibaren öngörüyoruz” diye konuşuyor.
Allianz Bireysel Sigortalar Direktörü Ömür Şengün’ü, şirketin Altunizade’deki ofisinde ziyaret ettim. Allianz’ın mevcut performansını, yeni dönem planlarını ve sektörün gelişimini konuştuk. Değerlendirmelerinden bazı notlar şöyle: KRİZİN ETKİSİ Kriz özellikle kurumsal işlerimizi etkiledi. Bugün sektör genelinde özellikle sağlık, hayat ve emeklilik tarafında kurumsal işler neredeyse durma noktasına geldi. Burada müşteriden ziyade prim üretiminde büyük gerileme yaşandı. Bireysel tarafta ise ciddi bir potansiyel var. Sigorta bilinci arttıkça buradaki üretimin de artacağını düşünüyorum.
Özellikle bireysel emeklilik tarafında henüz potansiyelin büyük bir kısmı kullanılmış değil. Sağlıkta da sigortalı sayısı, nüfusun yüzde 2’sinden az. Bunların dışında gerek trafik gerek kasko sigortalarında da potansiyel büyük. Trafik sigortaları mecburi olmasına rağmen penetrasyon henüz yüzde 70’ler düzeyinde. Kaskoda da yüzde 25-30 gibi bir penetrasyon var. 2003’ten bu yana BES’in devreye girmesiyle hayat sigortalarında bir gerileme vardı. Ama bu yıl diğer branşlarda küçülme söz konusuyken hayatta bir artış görüyoruz. Bunda da kredi koruma ve işsizlik sigortalarının devreye girmesi etkili oldu. ALLIANZ NE YAPIYOR? Vizyonumuz, müşterilerimiz açısından ilk tercih edilen şirket olmak yönünde. Bununla birlikte hem bireysel hem kurumsal işlerimizde artış sağlamaya çalışıyoruz. Bunun için bu yıl daha çok mutfakta çalışıyoruz diyebilirim. Ürünlerimizde bazı modifikasyonlar yaptık. Süreçlerimizi iyileştirme konusunda yeni çalışmalar yapıyoruz. Acentelerimizin krizden daha az etkilenmesini sağlamak amacıyla yangın, sağlık gibi branşlarda kampanyalar yürütüyoruz. Sağlık sigortalarında provizyon sistemimizi revize ettik. Müşterilerimizin hastaneye giriş-çıkış süresini azaltmaya çalışıyoruz. Anadolu’ya yönelik sağlık konusunda ucuz bir ürün geliştirdik. Bu ürünün işimize önemli katkısı olacak. Ayrıca yangın ve kasko sigortalarında ürünlerimizi sadeleştirmeye çalışıyoruz. Asistans hizmetlerimizde de birtakım iyileştirmeler yapıyoruz. Hedefimiz piyasada en iyi asistans hizmetini sunan şirket olmak yönünde. YENİ DÖNEM HEDEFİ Türkiye ekonomisinde ilk çeyrekte yüzde 13,8 düzeyinde bir küçülme var. Tüm sektörler bu olumsuz tablodan nasibini alıyor. Ancak sigorta sektöründe bu küçülme yüzde 7,5 seviyesinde. Genele baktığımızda daha düşük olan bu oranın, sektörün geleceğine yönelik olumlu sinyaller verdiğini düşünüyorum. Hayatta yüzde 3,5 düzeyinde bir reel büyüme var. Mayıs ayı sonuçları da sektörde benzer tablonun devam ettiğini gösteriyor.
Biz Allianz olarak 2010 yılının ikinci yarısından itibaren pazarın üzerinde büyümek, yani pazar payımızı artırmak istiyoruz. İlk 3 şirket içerisindeki yerimizi korumak hatta daha yukarılara taşımak hedefindeyiz.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?