Başarının 5 altın kuralı

Richard branson'a göre başarının ipuçları...

1.08.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Başarının 5 altın kuralı
SORU:Eğer iş hayatında başarılı olmanın
5 altın ipucunu sıralamak zorunda kalsaydınız bunlar hangileri olurdu ve “insan faktörü” nerelerde devreye girerdi?
YANITI: Benim 5 altın ipucu sıralamamın başında daima ve daima insan faktörü vardır. Pek çok girişim açısından o başarının temel taşı olmuştur ve şirket liderlerinin çoğu, onu hafife aldığı için sayısız iflasla yüzleşmiştir. Her ne kadar iş okullarında öğretilen mevcut düşünce sisteminde bir fikri olan herhangi birinin başarmak için tek ihtiyacının odaklanmak, net bir vizyona sahip olmak ve iyi bir iş planı yapmak olduğu ileri sürülürse de ben kendi deneyimlerimden güçlü bir motivasyonla, kararlılıkla ve cesaretle bir araya getirilmiş mükemmel bir takımın, bunlardan çok daha önemli olduğunu keşfettim. Şimdi gelin işe nasıl başlamalı bir göz atalım.
1. MÜKEMMEL İNSANLAR BULUN Active, Atlantic, Money ve Mobile gibi Virgin şirketlerinin başarılarının altında sadece ve sadece bir vizyonu, tutkusu ve mülkiyet hakkında gerçekten sağlam bir anlayışı olan muhteşem bir yönetim takımının bir araya getirilmesi yatıyordu. Biz bilhassa çalışanlardan ve müşterilerden gelen geri beslemeleri dinleme yeteneğine sahip liderler ararız.
Liderlerin kendi çalışanlarına ilham verecek ve onları bu zor zamanlardan çekip kurtaracak zor kararları alabilecek, tutkulu ve yetenekli bir karaktere sahip olması şarttır. Bizim en mükemmel CEO’larımız, genellikle kendi ofislerinin büyüklüğüyle veya halılarının kalınlığıyla hiç ilgilenmeyenler arasından çıkmıştır.
2. ŞİRKETİN ÇALIŞANLAR DEMEK OLDUĞUNU KAVRAYIN Başarılı bir şirket ne sattığı ürün ve hizmetler ne kendi tedarik zinciri ne de kurumsal kültürü demektir; ortak bir amaç ve vizyon ile birbirlerine kenetlenmiş bir grup insan demektir. Virgin vakasında, diğer jimnastik salonlarının sunduğuna benzer ekipmanlar sunuyor ve rakiplerimizle aynı uçaklarla uçuyorduk. Bizi rakiplerimizden farklı kılan neydi? Çalışanlarımız.
En mükemmel tasarlanmış bir iş planı bile eğer coşkulu ve ihtiraslı elemanlar tarafından uygulanmıyorsa başarısızlığa mahkumdur. Bu durum, özellikle işlerin hafiften kötüye gitmeye başladığı zamanlarda geçerlidir; herkese dostça yaklaşan proaktif bir takım, etrafındaki insanları kazanarak potansiyel bir felaketi savuşturabilir veya onu bir fırsata çevirebilir.
Bu yılın başlarında bir Virgin America uçuşu, kötü hava koşulları yüzünden New York’tan Connecticut yakınlarındaki bir havalimanına doğru yönlendirilmişti. Yolcular uçak içinde saatlerce sıkışıp kalmıştı.
CEO David Cush, bizzat kendisi yolcuların çoğunu tek tek aramış ve özür dilemişti. Bu müşterilerin kendileri için sürekli endişelenen ve durumu düzeltmek için ellerinden geleni yapan Virgin çalışanlarının hizmet anlayışları hakkında bir fikir edinmelerini sağlamıştı.
3. İNSANLARINIZDA İYİ YÖNLERİNİ ARAYIN. ÖVGÜDE CÖMERT OLUN. ASLA ELEŞTİRMEYİN Bir liderin hatalara odaklanmak yerine günlük bazda işini düzgün yapan birilerini bulup onları ön plana çıkarması gerekir. Eğer övgü ve fark edilmeyle yaratılan çalışanların gelişiminin desteklenmesi kültürü, şirketin en tepesinde uygulanmaya başlarsa o zaman bir şirketin özellikle ilk günlerinde büyümesine engel olabilecek çalışanların hata yapma korkuları da giderilmiş olur. Kaçınılmaz hatalar olduğunda, daima bundan ders çıkarılması ve neyin yanlış gittiği üzerinde hiç kafa yorulmaması gerektiğini söylerim. Her zaman bu işe karıştıkları zaten besbelli olan insanların üzerine aşırı gitmemek çok daha iyidir. Onlar neyin, ne olduğunu zaten çok iyi bilir.
4. KENDİZİ ÇOK DA FAZLA CİDDİYE ALMAYIN Biz Virgin’de kendi işimizin eğlenceli taraflarını arayıp bulmamızla övünürüz. ~
Yani burada hem çalışanlarımızı hem de müşterilerimizi gerçek bir sıcaklık ve şefkat hissiyle doldurmak için elimizden gelen her şeyi yaptığımızı söylemek istiyorum.
Tuhaf kıyafetler giyip bütün marifetlerimi döktürmeye çalışarak ve genel olarak kendimi o kadar da fazla ciddiye almadığımı göstererek bu cephenin en başında ben giderim. Bu yaklaşım, şirketlerin tümünde işe yaramayabilir, ancak böylesi bir perspektifi muhafaza ederek ve yönetimin soğuk bir nevale olarak görülmemesini sağlayarak çalışanlarınızı kendi yanınıza çekmiş olursunuz.
Çalışanların samimiyetiyle ve müşterilerin ihtiyaçlarıyla şahsen ilgilenme anlayışlarını geliştirmek için sizinle birlikte çalışan herkesin yaptığı işe sevmesinin sağlanması şarttır ki bunun anlamı, zaten herkesin şirketten gurur duyuyor olmasıdır. Sürdürülebilir bir başarının yaratılması ve hizmet kalitenizin rakiplerden üstün olması için bu husus yaşamsaldır.
Müşterilerimizin üzerine bu derece titreyecek çalışanlar bulmak için gerçekten ihtiraslı ve sağlam bir karakter sergileyen insanları ararız. Kısmen markamız sayesinde kısmen de müzik endüstrisinde ve şimdi havacılık ile uzay işimizde, işe aldığımız insanlar gerçekten ihtiraslı oldukları için rakiplerimize karşı bir parça daha avantajlıyız.
5. YILMAYIN, SÜREKLİ DENEYİN İş hayatında başarılı olmak için en sonuncu şart olarak deneme cesaretinizin olması gerekir. Yeni bir iş kurmak büyük bir risk almak demektir; bir girişimcinin karşısına daha ilk aşamalarda çıkan engelleri aşabilmesi için yeterli inanca ve kararlığa sahip olması şarttır. Yeni kurulan şirketlerin çoğu ilk birkaç yılda batıp gittiklerinden başarının kilit bileşeni, moralinizi daima yüksek tutma ve tekrar tekrar deneyebilme yeteneğidir. Eğer işinizin başarılı olamayacağının belirtileri ortaya çıkmaya başlarsa takımınızdaki bazılarının cesareti kırılabilir. İşte bu kritik anda, şirketinizi batıracak olan da çıkaracak olan da sizin insan faktörü bilginizdir.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz