TÜİK’in yaptırdığı 2010 yılı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçları, pazarlama dünyası için önemli bulgular sunuyor. Verilere göre bilgisayar ve internet kullanımının en yüksek olduğu segment, 16-24 yaş grubu erkekler. Eğitim düzeyi yükseldikçe kullanım süresi ve oranı da doğal olarak artıyor. Araştırmanın en ilginç sonuçlarından birisi, artık internetin evlere taşınmış olduğu gerçeği.
Bilgisayar kullanılan yerler yüzde 70 ile ev, yüzde 31,3 ile işyeri, yüzde 17,5 ile internet kafe; internet kullanılan yerler ise yüzde 62,8 ile ev, yüzde 31,6 ile işyeri, yüzde 20 ile internet kafe olarak sıralanmakta.
İNTERNET EN ÇOK E-POSTA İÇİN KULLANILIYOR
İçerik üreten kitlelerden söz ediliyor, ancak unutmamak gerekiyor ki internet kullananların çok küçük bir bölümü gerçek anlamda yaratıcılık yapıyor. 2010 Hanehalkı İnternet Kullanım Araştırması sonuçlarına göre, en büyük ağırlık e-posta’da. Veriler diyor ki son 3 ay içerisinde internet kullanan bireylerin:
- yüzde 72,8’i e-posta göndermek-almak,
- yüzde 64,2’i sohbet odalarına, haber gruplarına veya çevrimiçi tartışma forumlarına mesaj göndermek, anlık ileti göndermek,
- yüzde 58,8’i haber, gazete ya da dergi okumak, haber indirmek,
- yüzde 55,7’si mal ve hizmetler hakkında bilgi aramak,
- yüzde 51,2’si oyun, müzik, film, görüntü indirmek ya da oynatmak için bağlanmışlar.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?