Butik iş yaptığımız için başarılı oluyoruz

"Gelecek 5-6 yılda bir sürü Türk markasının mağazalaryla her tarafa yayılacağını düşünüyorum”

1.04.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Butik iş yaptığımız için başarılı oluyoruz
CEM NEGRİN / Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı
Cem Negrin, Türkiye'de tekstil ve hazır giyim sektörünün nabzını tutan önemli isimlerden biri,,, 20 yılı aşkın süredir tekstil sektöründe faaliyet gösteren Negrin, son 2 yıldır da Türkiye Giyim SanayicileriDerneği'nin başkanlığını yürütüyor. Geçtiğimiz günlerde bir araya geldiğimiz Negrin'le sektörü ve gündemini konuştu. Bugünlerde tamamen 9-10 Mayıs'ta altıncısı gerçekleşecek olan İstanbul Moda Konferansı'na odaklandığını belirten Negrin, bu yıl konferansa WGSN Kreatif Kurul Başkanı Catriona MacNab, Grup Miroglio CEO'su Giuseppe Miroglio, Alexander McQueen'in başkanı ve CEO'su Jonathan Akeroyd gibi dünya çapında konuşmacıların katılacağını söylüyor. Konferansın hemen ertesinde de B2B toplantılar yapılacağını anlatıyor, "Burada da imalatçılarla müşteriler bilgisayar ortamında randevulu iş görüşmeleri yapacak. Bu şekilde 3 bin civarı görüşme yapılıyor, Üyelerimiz yeni iş olanaklarına sahip oluyor. Bu tür etkinlikler Türkiye'de tekstil ve hazır giyim sektörünün önünü açıyor” diyor.

Negrin, son yıllarda özellikle tasarım ve koleksiyon hazırlama konusunda hazır giyim sektörünün çok önemli bir noktaya ulaştığına da dikkat çekiyor. "İhracatçıların yüzde 90'ı kendi koleksiyonlarını, kendi tasarımlarını satıyor, Tekstilde butik iş yapmaya başladık. Doğru modada, butik iş yaptığımız için de başarılı oluyoruz. Perakende de belli bir hacme ulaştık, Şimdi ihracatçıların bir şekilde kendi markalarını yaratmaları lazım. Önümüzdeki dönemde ihracatçıların sektöre girmesiyle perakendede yeni mağaza denemeleri artacak. Gelecek 5-6 yılda bir sürü Türk markasının mağazalaryla her tarafa yayılacağını düşünüyorum” diye konuşuyor.

"KRİZ SEKTÖRE YARADI"
Negrin'e göre sektörün Türkiye'deki geleceği de parlak, Özellikle Avrupa'da yaşanan krizin Türkiye'deki hazır giyimcilere yaradığını ifade ediyor. Bunun nasıl olduğunu da şöyle paylaşıyor: "Avrupa'daki kriz nedeniyle Türk hazır giyimciler en iyi caddelerde en iyi yerlerde mağaza açabiliyor. Kriz olmasa kimse oralarda yer bulamazdı, Gelecek 5-6 yılda da pembe bir tablo görüyorum. Çin pahalılaşıyor, kendi iç piyasasına mal yapmayı Avrupa'ya mal yapmaya tercih ediyor. Bu tabloda Türkiye'nin ihracatı artmaya devam edecek.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz