CEO'lara tavsiyeler

Eğer şirketinizin rot balans ayarı bozulmıssa o zaman lastiklerinizi gereksiz yere aşındırıyorsunuz demektir.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'lara tavsiyeler
Şayet arabanızın ön tekerleklerinin rot balans ayarı bozuksa o zaman direksiyonu idare etmek gereksiz yere zorlaşır ve fren f balatalarınızla lastikleriniz zamanından önce aşınır. Aynı durum şirketiniz için de geçerlidir. Eğer şirketinizin rot balans ayarı bozulmuşsa o zaman lastiklerinizi gereksiz yere aşındırıyorsunuz ve sık sık yoldan çıkıyorsunuz demektir. İnovasyonları hızlandırmak, organik büyümeyi yakalamak ve boşa harcanan yönetim sürelerini azaltmak için şirketinizdeki bütün işlevleri ve çalışanları, aynı hedefler ve misyon çerçevesinde aynı hizaya getirmek zorundasınız. Aynı hizaya getirilememiş herhangi bir iş veya görev, iletişim bozuklukları, hatalar, gecikmeler ve yanlış anlaşılmalar yaratır. Aynı hizada olmama semptomları arasında yanlış işe alımlar, tutturulamayan son bitiş tarihleri, geç teslimatlar, aşırı yüklü stoklar, yanlış tasarlanmış yeni ürünler ve plansızca yapılmış ama pahalıya patlayan işten çıkarmalar vardır. Eğer satış tahminleriyle tedarik zinciri yönetimi aynı hizada değilse o zaman ortaya mutsuz müşteriler ile mutsuz satış elemanları çıkar. Şayet araştırma geliştirme departmanıyla pazarlama arasındaki mesafe 300 metreden fazlaysa bu aslında 3 bin km'lik bir mesafe demektir. Ayrıca inovasyonların ticarileştirilmesinin imkansız olduğu anlamına da gelir. Bu departmanların aynı hizada durması son derece önemlidir. Pazarlama departmanının kendi fonksiyonunu efektif şekilde hayata geçirebilmek için araştırma geliştirme departmanından beslenmesi gerikir. Aynı hizada durmak, şirketinizin varlık nedeniyle, oluş sebebiyle, hangi işin içinde olduğuyla başlar. Mesela her bir çalışanın, tek tek kendi şirketlerinin sıcak yiyecekleri sıcak mı yoksa soğuk yiyecekleri soğuk mu tutmaya çalıştığını bilmesi gerekir. Yani şirketinizdeki kültürünüzden, fırınlarınıza, buzdolaplarınıza ve çalışanlarınıza kadar her şeyin sıcak yiyecekleri sıcak tutacak şekilde aynı hizada olmaları şarttır.
Kültür önce gelir. Kazandıran bir kültüre sahip olmanız gerekir. Bu kültürü herkesin benimsemiş olması şarttır. Ayrıca onu herkesin sevmesi de gerekir. Kültürün tüm organizasyon tarafından benimsenmemesi uzun dönemde önemli sorunlar ortaya çıkmasına neden olur. Kültürün herkes tarafından benimsenmesini sağlamak ise önemli bir liderlik becerisidir. İşe alım süreci kültürle aynı hizadadır. Kültürünüze uygun insanları işe alın. Her şeyin mevcut müşterileri elde tutmak ve daha çok müşteri edinmekten ibaret olduğunu bilen insanları istihdam edin. Eğer gazetelerin sabahın 6'sında bayilere teslim edilmesi gerekiyorsa o zaman teslimatı sabah 05:45'te yapabilecek insanları işe alın. Gazetelerin zamanında teslim edilmesi gibi müşterilerinize hizmet verme tarzınızın verdiğiniz eğitimlerle desteklenmesi gerekir. Çalışanlarınızın her birinin müşterilerin nasıl elde tutulacağını ve onların nasıl elden kaçırılmayacağını bilmeleri şarttır. Bütün çalışanlarınızın sürekli değişen iş koşullarıyla başa çıkabilecek derecede aralıksız eğitilmeleri gerekir.

Performans ile ödülünün de aynı hizada olması gerekir. Eğer satış elemanlarınızdan yeni müşterilerin hesabını kapatmalarını istiyorsanız o zaman onlara her bir yeni hesabı kapattıkça ödeme yapınız. Sakın onlara kaç seminere katıldıkları bazında ödeme yapmayınız. Aracınızın direksiyonunun başında siz varsınız. Onun bütün tekerleklerinin rot balans ayarlarının yapılı olmasını istersiniz. Şeffaf ve kazandıran bir kültür benimseyin. Kültürünüze uygun işe alımlar yapın. Kâr bırakan müşteriler edinin. Sürekli eğitim verin. İnovasyoncuların mühendislerle aynı hizada olması gerekir. Pazarlama ile üretim gün boyunca karşılıklı konuşmalılar. Silolar olmamalı. Herkes aynı plan üzerinde çalışıyor olmalı. Ödüllendirme ise performansa bağlanmalı. Aracınızın yoldan çıkmamasını sağlayın. Daha hızlı sürün. Daha güvenli sürün.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz