"Daha samimi bir iş ortamı yaratmak"

Daha samimi bir iş ortamı yaratmak için öneriler...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Daha samimi bir iş ortamı yaratmak
Facebook’un operasyonlardan sorumlu başkan yardımcısı Sheryl Sandberg’ün “Omuz Vermek: Kadınlar, İş ve Liderlik İradesi” adlı kitabının piyasaya çıkmasıyla ABD’de, şirketlerin kendi çalışanlarını, özellikle de kadınları bir yandan aile üyeleriyle ilgilenip çocuklarını yetiştirirken diğer yandan da işteki kariyer hedeflerini tutturmak konusunda nasıl destek olabilecekleri hakkında çok sağlıklı tartışmalar başladı. Dünyanın dört bir yanında iş gücüne katılan kadın sayısı arttıkça ve teknoloji de çalışma saatleriyle şahsi zaman arasındaki sınırları kaldırdıkça diğer pek çok ülkedeki insanlar da artık aynı sorunlarla yüzleşir hale geliyor.

Sheryl’in kariyer basamaklarını tırmanırken aile ve iş dengesini tutturmak için nasıl mücadele ettiğini anlatan kişisel hikayesini okurken aklıma ailenizle ilgilenirken iş yerinde esnek saatlerle çalışmanın ne kadar gerekli olduğu geldi. Virgin Group’ta kadın çalışanlarımızın başarılı olması için ihtiyaç duyacakları her türlü araca sahip olmalarını sağlamayı taahhüt ederiz. Zaten “kadınlara kendi hedeflerini tutturmaları için sürekli ilham ve destek vermek” misyonuyla kurulmuş, kâr amacı gütmeyen bir grup olan Leanln.org’un düzenlediği etkinliklerde Virgin Amerika olarak yer almamızın nedenlerinden biri de bu, İster sıfırdan yeni bir şirket kuruyor ister kurulu bir şirketi büyütmeye çalışıyor olun mutlu, yaratıcı ve adanmış bir ekip kurmanın ilk şartı, grubunuzun ihtiyaçlarına göre tespit edilecek çözümleri bulmaktır. Bu konuda üç öneride bulunacağım:

1- İŞ YERİNİZİ AİLE DOSTU BİR ORTAM HALİNE GETİRİN
Pek çok insan, uyanık olduğu saatlerin çoğunu iş yerinde geçirir. Bu durum aile yaşamıyla ilgili alelade sorumluluklarla ilgilenmek zorunda olan çalışanlar açısından fevkalade problemli olabilir: Küçük çocuklara ve hasta aile üyelerine bakmak ve yaşlılara destek olmak gibi, Esnek çalışma saatleri ve ücretli izinler sunarak çalışanlarınıza sizin onların sorumluluklarının farkında olduğunuzu ve hem onlara hem de onların kıymetli katkılarına değer verdiğinizi hissettirmiş olursunuz. Sheryl kitabında, hamile kadın çalışanlar için arabasını iş yerinin giriş kapısından çok uzakta bir alana park etmenin ne kadar zor bir iş olduğunu, ancak kendisi de hamile kaldığı zaman anladığını itiraf ediyor. Ancak o zaman işvereninden müstakbel anneler için giriş kapısına yakın otopark yerleri tahsis etmesini rica ettiğini söylüyor. Herkesin Sheryl gibi konuşabilecek sağlam bir otoritesi ve kendine güveni olamayacağından, çalışanlarınızın sizin yanınıza gelmelerini beklemek yerine sizin gidip onlara nasıl yardımcı olabileceğinizi sormanız gerekir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz