Gülfem Çakmakçı, 16 yıldır global sorumluluklar da dahil olmak üzere satış ve pazarlama fonksiyonlarında önemli görevler aldı. Sorumlu olduğu bölgelerde, satış ekipleri kurup yönetti ve şirketlerinin pazar payını büyüten önemli işlere imza attı. 2007’ye kadar şirketlerin genellikle dağıtım işini yönetiyordu. 2007’de tüketici tarafında farklı bir kariyer edinmek isterken Dell’den teklif aldı. Dell Türkiye Tüketici, KOBİ ve Telco’dan Sorumlu Ülke Müdürü Gülfem Çakmakçı’yla iş ve kariyer hedeflerini konuşmak üzere bir araya geldik. 1 yıldır yeniden yapılanma sürecinde olduklarını söyleyen Çakmakçı, bu süreçten elde ettiklerini şöyle ifade ediyor: “Bizden beklenen, Dell’in Türkiye’de aksayan başarı öyküsünü, tüketicinin güvenini yeniden kazanarak devam ettirmemizdi. Tüketici tarafında perakende zincirleri, dağıtım kanalları ve KOBİ’lere giden müşteri kanalıyla Dell’i yeniden yapılandırdık. Bunun sonuçlarını da aldık. 2010’ın ilk çeyreğinin sonunda PC’de yüzde 183 büyümeyle en hızlı büyüyen markalardan biri olduk.” Bireysel ve grup yönetim koçluğu eğitimi alan Çakmakçı, hata yaptığı sürece ilerleyebildiğine inanıyor. Kariyer hedefini ise şöyle açıklıyor: “Tutkulu, heyecanlı, inanan, inandıklarının peşinden koşan bir liderim. Birlikte fark yaratmaya inanıyorum ve ilham vererek çalışma arkadaşlarımın potansiyellerini ortaya çıkarmaya çalışıyorum. Dell’de bölgesel liderlik hedefliyorum.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?