"Dentsu'nun Türkiye hedefi"

Toyota, son dönemde reklam konusunda ciddi bir atağa geçti

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Dentsu'nun Türkiye hedefi

DRIVE İLE BİRLEŞTİ Toyota, son dönemde reklam konusunda ciddi bir atağa geçti. Özellikle de "Toyota gibi adam" sloganıyla yoğun bir iletişim kampanyası yürüten şirketin tüm bu çalışmalarının arkasında Drive Dentsu ajansı var. Dentsu, dünyanın en büyük reklam ajanslarından biri. Geçtiğimiz yıl Türkiye'den Drive ile birleşti. Drive Dentsu da Dentsu'nun Ortadoğu ve Kuzey Afrika kolu olarak hizmet veriyor. 2009 yılında Toyota konkurunu kazanarak markayla çalışmaya başlayan ajansın Türkiye genel müdürü Murat Yavuz'la hem kampanyayı hem ajansı konuşmak için bir araya geldik.

DUYGUSAL BAĞ
Yavuz, Toyota'nın yıllardır tüketicide eksik bıraktığı duygusal bağı tamamlamak için bu kampanyayı hazırladıklarını söylüyor. "Duygusal bağ kurabilmek için kampanyayı Türkçe'ye yeni bir deyim ekleyerek yaptık" diyor. Kampanyanın sonuçlarına gelince... Yavuz, özellikle sosyal mecrada sayılamayacak kadar çok tepki aldıklarını açıklıyor.

SATIŞLARA ETKİSİ "İnsanlar profillerini 'Toyota gibi adam' olarak değiştirdi, karikatürler çizdiler. Hatta televizyonlarda dizilere replik, skeçlere konu oldu. Sonuç olarak Toyota geçtiğimiz yıl rakamsal olarak çok iyi bir yıl geçirdi. Kampanya satışlara çok olumlu yansıdı" diyor.

NEREYE GİDİYOR? Toyota'nın yanı sıra şu anda Winsa, Lykia Group, Demirdöküm ve Daihatsu'ya hizmet veren ajans, hızlı bir büyüme içinde. 2010 yılında Dentsu ile birleştikten sonra hızlı ciddi bir büyüme sürecine girdiklerini söyleyen Yavuz, "2009'dan 2010'a ciromuzu 4'e katladık. Hedefimiz de çok net, Türkiye'nin en büyük network1eri arasında yerimizi alacağız" diye konuşuyor

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz