Coca-Cola Pazarlama Direktörü Beyza Ergen'in verdiği bilgiye göre Türkiye, tüm dünyada Coca-Cola ve Fanta'yı en çok seven ülke konumunda. Tüketicilerin markaya olan bağlılığını ölçen Marka Sevgisi Endeksi'nde Türkiye, Coca-Cola sevgisinde 2010'da dünya 5'incisiyken bu yıl sıçrama yaparak birinciliğe yerleşmiş. Bu yüzden, Coca-Cola Türkiye ekibi, hem Fanta'yı hem de Coca-Cola'yı zirveye yerleştirmiş olmaktan dolayı çok mutlu. "Marka Sevgisi Endeksi", Coca-Cola'nın tüketicilerle kurduğu ilişkinin boyutunu ölçmek için global olarak araştırma dünyası ile birlikte geliştirilen Brand Love Score (BLS) isimli bir ölçüme dayanıyor. Türkiye 5,7 BLS oranıyla dünyanın en yüksek skoruna sahip. Onu 5,5'le İtalya, 5,2'yle Güney Afrika izliyor. BLS skoru, markanın pazar payından bağımsız olarak sadece duygusal tepkileri ölçen bir değer durumunda. Marka Sevgisi Endeksi, Coca-Cola markasını sadece gazlı içecekler pazarında değil, tüm alkolsüz içecekler pazarı içinde değerlendirmeyi ve tüketicilerin kendilerini markaya ne kadar yakın hissettiklerini ortaya koymayı hedefliyor. Coca-Cola'nın tüketicilerle bağı, çay, süt, kahve gibi farklı kategorilerden markalar ile karşılaştırmalı olarak değerlendiriliyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?