Geçtiğimiz yıl Capital’in gelenekselleşen araştırması “Yılın En İyi Pazarlama Yöneticileri”ni hazırlarken en etkilendiğim isimlerden biri Deniz Aktürk Erdem olmuştu. Pepsi Bottling Group (PBG) Pazarlama Başkan Yardımcısı Deniz Aktürk Erdem, pazarlamada tehlikeli olabilecek bir ünlü kullanımını cesurca gerçekleştirmişti. Seda Sayan’ın rol aldığı lokal Pepsi reklamı, hem çok konuşulması hem çizgi dışılığı hem de yeni bir hedef kitleye hitap etmesiyle gerçekten başarılıydı. Pepsi, 3,2 milyon kişi ile Türkiye’nin en geniş katılımlı promosyon kampanyasını da gerçekleştirdi. Erdem 2010 yazına, çok başarılı bir ünlü kullanımı seçimiyle agresif promosyon kampanyalarıyla yine damgasını vurdu. Henüz sonuçlar elimizde değil ama Kenan İmirzalioğlu’nun rol aldığı reklam filminin olumlu sonuçları hissediliyor. Türkiye’nin en başarılı pazarlama yöneticilerinden biri olan Erdem’le gündemini konuşmak üzere bir araya geldik. Erdem, içecek kategorisinin tütün ve alkolden sonra en büyük hızlı tüketim ürünleri kategorisi olduğunu hatırlatarak söze girdi. Kişi başı tüketim rakamlarının pek çok başka kategoriye göre gelişmiş olduğunu belirten Erdem, bu hızlı rekabet ortamında güçlü duruşlarını esnek şekilde pozisyon alabilme yeteneklerine bağlıyor. “Çok hızlı bir ekibiz. Giderek daha da hızlanıyoruz” diyen Erdem, şöyle devam ediyor: “Eski bölge başkanımız Ümran Beba, 2010 Mart ayında Asya-Pasifik Bölge başkanlığına atandı. PepsiCo sistemi, Türk iş insanına ve ülkenin potansiyeline inanıyor ve güveniyor. Hepimizin arzusu ülkemize çok daha fazla kaynak yolunu açabilmek. Son 1,5 yıl zarfında müthiş bir momentumla sürdürülebilir ve sağlıklı büyüme yolunda emin ve hızlı adımlarla ilerliyoruz. Sürdürülebilirlik asla taviz vermeyeceğimiz en temel önceliğimiz.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?