Google internetteki her adımımızı gözetliyor. Okuduklarımızı, izlediklerimizi, her şeyi bir yerlerde kaydediyor. Ortaya çıkan profile göre kişiselleştirilmiş reklamlar yayınlıyor. Davranışlara göre reklam, yani “Behavioral advertising” yapıyor.
2009’da 23,6 milyar dolarlık bir ciro gerçekleştiren Google, Gmail, YouTube, Google Maps, Picasa gibi hizmetlerin yanı sıra ücretsiz sunduğu veri analizi programlarıyla sitelerin trafiğini ölçümlüyor. Google Analytics ve AdSense sayesinde, şirketler ve bireyler gönüllü olarak kendi verilerini Google’la paylaşıyor.
Geçen yıl 7 milyar dolar kâr eden kuruluş, internet kullanıcılarının yüzde 88,42’sine erişiyor. Hedef her kullanıcının profilini çıkarmak. Sonra profiller bazında genellemeler yapabilmek. Google’un son dönemde mobil reklam alanına odaklanmış durumda. Android yazılımıyla cep telefonlarının hızlı bir biçimde internete bağlanmasını sağlıyor. Admobile’la cep telefonu sektöründeki tüm reklam uygulamalarını yönetmeyi planlıyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?