Yiğit Şardan, iki yıldır Reklamcılar Derneği'nde başkanlık koltuğunda oturuyor.
İKİ YILDIR GÖREVDE
Bu yıl başkanlığı devredecek olan Şardan'la geçtiğimiz günlerde bir araya geldik, göreve geldiği andan itibaren neler yaptığını konuştuk. Şardan, başkan olarak gündeminin önemli maddeleri arasında TİAK'ın yer aldığını söylüyor. Türkiye'de televizyon araştırmasını yapan TİAK'da ciddi sıkıntılar olduğuna değindikten sonra bu konuda neler yaptıklarını da şöyle anlatıyor:
TİAK ŞİRKETLEŞTİ
"TİAK'ı bir şirkete dönüştürdük. Bu şirketin nasıl çalışacağına ilişkin anayasa hazırladık. Bundan sonra şu TV'nin reytingi düşük, şunun yüksek gibi söylentilerin önünü kesmiş bulunuyoruz." Dernek olarak geçtiğimiz birkaç yılda RTÜK Kanunu'nun sektörün gelişimine uygun olması için önemli lobi faaliyetleri de yürütüldü.
DAHA İYİ BİR NOKTADA
Bu konuda yaptıklarıyla sektörün daha iyi bir noktaya geldiğini ifade eden Şardan, "Bu kanun yabancıların medyada yüzde kaç hisse sahibi olabileceğinden tutun da televizyonların devlete, reklamcılara ne kadar ödeyeceğine kadar birçok detayı barındırıyor. Bunların hepsi olumlu. RTÜK Kanunu'nun modern ve çağa ayak uyduran bir kanun olduğunu düşünüyorum" diyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?