Hedef 40 ilde 100 mağaza

Tekin Acar Cosmetics, Türkiye'nin selektif kozmetik sektöründe en büyük şirketi.

1.06.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Hedef 40 ilde 100 mağaza

Tekin Acar Cosmetics, Türkiye'nin selektif kozmetik sektöründe en büyük şirketi, 33 yıl önce Tekin Acar tarafından kurulan ve zaman içinde premium olarak da adlandırılan selektif kozmetikte yüzde 40'lık payıyla liderliği ele geçiren şirket, son 5 yıldır hızlı büyümesiyle fonların yakın markajındaydı, 2 yıl önce de Turkven Private Equity ile yüzde 5050 oranında ortaklığa imza attı, Bu ortaklıkla birlikte kurumsallaşma yönünde ciddi adımlar atan şirkette genel müdürlüğe Bülent Başaran geldi, Başaran, moda dünyasının yakından tanıdığı bir isim, Unitim Holding'de Accessorize markasından sorumlu üst düzey yönetici olarak çalıştı, Al Shaya Grubu'nda da tekstil markaları ve Debenhams'dan sorumlu yöneticiydi, Modadan kozmetik sektörüne geçmenin, üstelik hızlı büyüme yolculuğunda olan bir şirkette genel müdürlük koltuğunda oturmanın kendisi için heyecan verici olduğunu belirten Başaran, Tekin Acar'daki rotasını belirlemiş, Başaran ilk etapta 5 yıllık bir planla yola çıktıklarını söylüyor, Bu plan kapsamında yapılacakları şöyle anlatıyor: "Tekin Acar olarak bugün Türkiye'de 25 ilde 61 mağaza ile faaliyet gösteriyoruz, 2014 yılına kadar hedefimiz 40 ilde 100'ün üzerinde mağazaya sahip olmak, 2011 'de 12 mağaza daha açacağız," 2010 yılında şirketi büyütürken kârlılığa odaklanan Başaran, bu yıl ise kârlılığın yanı sıra büyümek ve daha fazla pazar payı almak peşinde olduklarını söylüyor, Tüm bunları da insana önem vererek yapacaklarının altını çiziyor, "Toplam 410 kişilik bir çalışan kadrosuna sahibiz, Çalışan eğitimine çok ağırlık veriyoruz, Bugüne kadar çalışanlarımıza 1,600'e yakın eğitim verdik, Türkiye'nin en iyi CRM uygulamalarına sahibiz, Hedefimiz müşterilere beklentilerin üstünde hizmet vermek, Şu andan itibaren Tekin Acar kart sahibi müşteri sayımız 318 bin" diyor,

"PAZAR YÜZDE 15 BUYUR"
Türkiye'de kozmetik sektörünün hacmi 1,9 milyar dolar, Bu pazarın yüzde 10-15'ini yani 300 milyon dolarlık kısmını da selektif kozmetik oluşturuyor, Başaran, selektif kozmetik pazarının önümüzdeki yıllarda yıllık yüzde 10-15 oranında büyümesini beklediklerini söylüyor, "Biz de büyümemizi yüzde 20-30 civarında sürdürmeyi planlıyoruz" diye konuşuyor,

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz