Hem büyük Hem yaratıcı nasıl olunur?

Unilever'in dünyanın en büyük şirketlerinden birisi olmasının sırrı,pazarlama odaklı çalışmasında yatıyor.

1.07.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Hem büyük Hem yaratıcı nasıl olunur?
57. Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali’nde, “Yılın Reklamvereni” ödülü Unilever’in oldu. Cannes Lions’ta ilk aslanını 1961’de Omo ile kazanan Unilever, günümüze kadar toplam 200’e yakın Aslan kazandı. 2002’de Magnum için hazırlanan “7 Ölümcül Günah” başlıklı çalışmayla medya dalında, 2007’de Dove’un  “Evrim” başlıklı kampanyasıyla internet ve film dallarında büyük ödüle (Grand Prix) de layık görüldü.  Unilever’in dünyanın en büyük şirketlerinden birisi olmasının sırrı, pazarlama odaklı çalışmasında yatıyor. Kuruluş, her atacağı adımı tüketicilere sorarak yapıyor. Onların beklentilerini, değişen ihtiyaçlarını, tüketim alışkanlıklarını inceliyor. Ürünlerini, müşterilerinden elde ettiği araştırma verileri doğrultusunda yeniliyor, değiştiriyor. Şirket, ürün geliştirmedeki yaklaşımını pazarlamada da uyguluyor. Hizmet aldığı iletişim kuruluşlarını iş ortağı olarak görüyor. Onlarla birlikte tüketicileriyle diyalog kurmanın yollarını arıyor. Seçtiği reklam ajanslarıyla uzun vadeli çalışmayı başardığı için verimli iş ortaklıkları kurması mümkün oluyor. Sonuçta hem dikkat çeken, ses getiren hem iş sonuçlarına olumlu yansıyan kampanyalara imza atıyor. Ayrıca ajanslarıyla birlikte bolca yaratıcı ödül almayı da başarıyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz